April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۵۲۰
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
0
رانندگان و ساکنان هر شهر که برای جابه‌جایی به برنامه‌های ناوبری متکی هستند، به زودی از Apple Maps استفاده خواهند کرد.

آیا Apple Maps جای Google Maps را خواهد گرفت؟

وال استریت ژورنال اخیرا گزارش داده است که به لطف به روز رسانی‌های چندین ساله، مردم شروع به روی آوردن به برنامه بومی آیفون کرده اند.

هنگامی که اپل در سال ۲۰۱۲، برنامه GPS یعنی Maps خود را راه اندازی کرد، این شرکت پس از شکایت برخی از کاربران مبنی بر این که مسیر‌های عجیبی به آن‌ها می‌دهد یا آن‌ها را به مسیر‌های خطرناک می‌برد، با واکنش‌های منفی مواجه شد.

این برنامه به قدری بد بررسی شد که اپل مدیر اجرایی را که بر توسعه آن نظارت داشت، اخراج کرد و تیم کوک، مدیر اجرایی آن عذرخواهی عمومی کرد.

اما در دهه گذشته، اپل این برنامه را با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید مانند مسیر‌های حمل و نقل، طراحی مجدد و یکپارچگی که به کاربران امکان می‌دهد برنامه را روی داشبورد ماشین خود نمایش دهند، به روز کرده است.

جیسون رابینوویتز، تحلیلگر صنعت هوانوردی در نیویورک به این روزنامه گفت که پس از ناامید شدن از انتشار اولیه نقشه‌های اپل، آیفون دستگاه خود را با اندروید مبادله کرد تا دسترسی به نقشه‌های گوگل را آسان‌تر کند.

این مجله گزارش داد که رابینوویتز تصریح کرد که Apple Maps مسیر‌های حمل و نقل عمومی را سریعتر و خلاقانه‌تر از آنچه در Google Maps یافت می‌شود، ارائه می‌دهد و افزود که Apple Maps اختلالات رفت و آمد مانند قطعی مترو را بهتر از رقیب خود در نظر می‌گیرد.

در سپتامبر ۲۰۲۲، اپل سیستم عامل خود را به iOS ۱۶ به‌روزرسانی کرد که با ویژگی‌های Maps جدید همراه بود که به کاربران امکان می‌دهد سفر‌های چند توقفه‌ای را برنامه‌ریزی کنند، هزینه کرایه حمل‌ونقل عمومی خود را دریابند و با استفاده از گزینه Street View در مناطق پیمایش کنند.

اپل در ماه ژانویه این برنامه را با ویژگی‌های جدید برای رزرو رستوران و یافتن معاملات در فروشگاه‌های اطراف به‌روزرسانی کرد؛ نشانه‌ای از این که سازنده آیفون می‌خواهد Apple Maps چیزی بیش از یک برنامه ناوبری باشد.

هنگامی که اپل iOS ۱۷ را در ماه سپتامبر عرضه می‌کند، کاربران می‌توانند ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های الکتریکی را در مسیر‌های خود پیدا و نقشه‌ها را دانلود کنند تا بتوانند بدون سرویس تلفن همراه به آن جا بروند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: