در کارگروه طرح احیا استان کرمانشاه مطرح شد؛
کد خبر: ۳۹۹۵۶۲
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
0
مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک گفت: استان کرمانشاه استان بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه معدن و صنایع معدنی است. این استان دارای پتانسیل‌های بسیار خوبی است و حوزه بتومین‌ها زمینه بسیار مناسب فعالیت معدنی در این استان را فراهم کرده است.

طرح احیا پیگیر بازگرداندن واحدهای تعطیل به چرخه تولید است

به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس در جلسه کارگروه طرح احیا در استان کرمانشاه عنوان کرد: تلاش داریم با کمک به واحد‌های معدنی تعطیل شده به خصوص آن دسته که با مشکلات اداری در استان روبرو هستند، این معادن را به چرخه تولید بازگردانیم.

جرجانی تصریح کرد: در جلسه طرح احیا مقرر شد تا سازمان بسیج مهندسین در راستای حل مشکلات اداری به معادن و سازمان صمت استانی کمک کند و از طرف دیگر دفتر طرح احیا با بررسی‌ها و عارضه یابی‌هایی که انجام می‌دهد جلساتی را در تهران برای پیگیری این موارد انجام خواهد داد.

وی افزود: حدود ۸۵ واحد معدنی در لیست معادن راکد استان قرار دارند و مقرر شد تعدادی از آن‌ها تعیین تکلیف شده و هر چه سریع‌تر به چرخه تولید بازگردند.

جرجانی همچنین عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد دفتر طرح احیا واحد‌هایی را که برای درخواست ماشین آلات و دریافت تسهیلات به وزارتخانه معرفی شده‌اند با پیگیری‌های لازم، موجبات بازگشت هر چه سریع‌تر این واحد‌ها را به چرخه تولید فراهم کند.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس تصریح کرد: همچنین بنا شد تا دفتر طرح احیا با انجام بررسی‌های لازم سرمایه‌گذار مناسبی در خصوص سنگ‌های تزیینی و بتومین‌ها به استان معرفی کند تا با سرمایه‌گذاری جدید، معادن استان به ثبات بهتری دست پیدا کنند.
احیای ۵ محدوده تا پایان سال را با تمام توان دنبال می‌کنیم

محسن دارابی مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه درباره جلسه کارگروه طرح احیا در استان گفت: در جلسه کارگروه طرح احیا، ضمن بررسی آخرین وضعیت معادن غیرفعال استان کرمانشاه، تمام توان و تلاش خود را با کمک طرح احیا برای محقق کردن هدف گذاری وزارت صمت به کار ببندیم.

مدیر کل سازمان صمت استان کرمانشاه تاکید کرد: بر اساس هدف گذاری وزارت صمت، احیای ۵ محدوده معدنی استان کرمانشاه تا پایان سال را با تمام توان دنبال خواهیم کرد.

وی همچنین خبر داد: بر اساس گزارشی که مدیر اجرایی طرح احیا به حاضران در جلسه ارائه کرد، ۸۱ درصد از معادن استان کرمانشاه فعال و تنها ۱۹ درصد معادن استان غیرفعال است به این مفهوم که در استان کرمانشاه ۱۸۱ معدن فعال و ۴۲ معدن غیرفعال داریم.

دارابی ادامه داد: عمده معادن غیرفعال استان، از گروه ۳ به بالا (شامل سنگ‌های تزیینی و بالاتر) است که نیاز به هماهنگی با ستاد وزارت صمت دارد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات معادن استان به سه دسته عمده تقسیم می‌شود، بیان کرد: بخشی از مشکلات این معادن به اختلاف میان اعضا و بخشی دیگر به عدم دریافت یا تمدید پروانه بهره‌برداری معدن‌دار در مدت معین برمی‌گردد و همچنین، بخشی دیگر ممکن است اختلاف با دستگاه‌های دیگر باشد که مهمترین آن‌ها منابع طبیعی است.

مدیر کل سازمان صمت کرمانشاه افزود: تعدادی از معادن بتومین، سنگ‌های تزیینی و سیلیس مورد اختلاف ما با منابع طبیعی است و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت‌های وزارت صمت، ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، با هدف‌گذاری وزارتخانه محدوده‌های معدنی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به چرخه فعالیت برگردانیم.

وی تصریح کرد: همکاری مشترک سازمان صمت کرمانشاه و مجری طرح احیا، خوشبختانه در سال‌های گذشته باعث احیای معادن غیرفعال شده و این نشان دهنده هماهنگی ما با سلسله مراتب وزارتخانه‌ای است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: