April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۶۲۶
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
0
سخنگوی دولت در واکنش به هتک حرمت دنباله‌دار قرآن کریم در کشور‌های اروپایی گفت: مطالبه اصلی جمهوری اسلامی ایران توقف اهانت به قرآن است.

مطالبه اصلی جمهوری اسلامی ایران توقف اهانت به قرآن است

علی بهادری جهرمی نشست خبری امروز سه شنبه - سوم مردادماه - در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری را با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز کرد.

علی بهادری جهرمی در واکنش به هتک حرمت دنباله‌دار قرآن کریم در کشور‌های اروپایی نشست خبری امروز سه شنبه - سوم مردادماه - در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری را با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز کرد و گفت: مطالبه اصلی جمهوری اسلامی ایران توقف اهانت به قرآن است.

وی اظهار داشت: هر چند هنوز این نرخ تورم بالا است، اما بیانگر آن است که مسیر تحقق برنامه‌های دولت سیزدهم در حال طی شدن است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در مورد سخنان روز گذشته رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه دولت و مجلس برنامه‌ها و اقدامات خود را برای تحقق شعار سال توضیح دهند، در تشریح اقدامات دولت، گفت: برنامه‌های دولت برای تحقق شعار سال که در راستای کنترل تورم و تحقق رشد اقتصادی است در نشست‌های خبری سخنگوی اقتصادی دولت بار‌ها اعلام و تبیین و بسته منسجم در دولت بار‌ها اطلاع رسانی شده است.

بهادری جهرمی با اشاره به بخشی از نتایج این اقدامات تصریح کرد: آخرین گزارشی که مرکز آمار ایران برای نرخ تورم سال جاری منتشر کرد، نشان از استمرار روند نزولی نرخ رشد تورم در کشور دارد. در تیرماه در مقایسه با ماه قبل ۲.۵ درصد نرخ تورم نقطه به نقطه کاهش یافته و به زیر ۴۰ درصد رسیده است البته این نرخ بالا است، ولی بیانگر آن است که مسیر تحقق این برنامه‌ها در حال طی شدن است و از تورم ۶۰ درصدی به تورم نقطه نقطه زیر ۴۰ درصدی رسیده ایم.

وی با اشاره به رشد نقدینگی عنوان کرد: رشد نقدینگی از حدود ۴۳ درصد در ابتدای استقرار دولت، خرداد امسال به ۲۸ درصد رسیده و کاهش ۱۳.۸ درصدی داشته است در حالی که پرداخت تسهیلات در شبکه بانکی کاهش نیافته و افزایش ۴۵ درصدی داشته است.

به گفته سخنگوی دولت سه ماهه اول سال نرخ رشد تسهیلات ۲۵.۸ درصد رشد داشته است.

بهادری جهرمی ادامه داد: همزمان پابه پای حرکت در راستای کاهش و کنترل رشد نقدینگی، رشد اقتصادی مد نظر بوده است به گونه‌ای که در صنایع دارویی رشد ۱۱.۷ درصدی را شاهد بودیم و نرخ آمار بیکاری در فصل بهار که فصل فعالی نیست با کاهش نسبت به سال قبل همراه بوده است و این مسیر نشان از آن دارد که مشکلات موجود در تورم، بیکاری، گرانی و رکود به تدریج در حال برطرف شدن و در مسیر درمان قرار گرفته است.

سخنگوی دولت ادامه داد: بیش از ۴۵۰ هزار کشاورز تاکنون گندم‌های تولیدی خود را تحویل دولت داده اند و پیش‌بینی می‌شود امسال در خرید گندم از کشاورزان رکوردشکنی داشته باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: