کد خبر: ۳۹۹۶۳۰
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
0
رئیس جمهور فرانسه با اشاره به ناآرامی‌های اخیر کشورش بر لزوم کنترل محتوای شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد.

تاکید مکرون بر کنترل رسانه‌های اجتماعی

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت که مقامات فرانسوی با پلتفرم‌های آنلاین مختلف برای توقف سخنان نفرت انگیز و دعوت به ناآرامی همکاری خواهند کرد.

مکرون در مصاحبه با فرانس ۲ گفت: «لازم است در قالب همکاری با پلتفرم‌های مختلف، اطمینان حاصل شود که پیام‌های تحریک‌کننده خشونت به سرعت حذف می‌شوند و نوعی نظم عمومی در اینترنت تضمین می‌شود که به ما اجازه می‌دهد از چنین شورش‌هایی جلوگیری کنیم».

رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت که لازم است از جوانان در برابر رسانه‌های اجتماعی بهتر محافظت شود.

در اوایل ژوئیه، مکرون گفت که دولت می‌تواند رسانه‌های اجتماعی را در مواقع بحرانی در بحبوحه اعتراضات ناشی از قتل یک نوجوان ۱۷ ساله توسط پلیس، مسدود کند.

ایده مکرون با انتقاد جدی از سوی احزاب مختلف سیاسی مواجه شد. رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت کسانی که از طریق شبکه‌های اجتماعی دعوت به شورش کردند، شناسایی خواهند شد.

اعتراضات سراسری به قتل جوان ۱۷ ساله در ۲۷ ژوئن بیش از یک هفته ادامه داشت. وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که جوانان معترض بیش از ۱۲۰۰۰ خودرو و همچنین حدود ۵۰۰ ساختمان شهرداری، ایستگاه‌های پلیس و سایر ساختمان‌های دولتی را به آتش کشیدند.

وزارت اقتصاد گفت که بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه خرده فروشی، حدود ۳۷۰ بانک، ۲۰۰ فروشگاه مواد غذایی و ۴۳۶ مغازه دخانیات غارت شده است. بیش از ۴۰۰۰ نفر بازداشت شدند که بخش قابل توجهی از آن‌ها نوجوان بودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: