April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۶۷۲
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
0
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه گفت: آمار سازش در پرونده‌های شوراها حل اختلاف کشور ۴۳ درصد است و امیدوارم این آمار به ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

صلح و سازش در ۴۳ درصد پرونده‌های شوراها حل اختلاف کشور

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه گفت: مردمانی که در مسیر صلح و سازش حرکت می‌کنند، در مسیر رضای خدا قرار گرفته اند و نور خدا به آن‌ها می‌تابد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با تاکید براینکه باید از هر روشی برای ایجاد صلح و سازش بین مردم استفاده کرد، گفت: در ایام محرم باید یک همت عالی را از امام حسین گرفته و این فرهنگ را رشد و توسعه دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه طی سال‌های اخیر آمار صلح و سازش در کشور افزایش پیدا کرده، افزود: حدود سه سال پیش حدود ۲۹ درصد از پرونده‌های ورودی به شورا‌های حل اختلاف به سازش می‌رسید که در حال حاضر میانگین آن در بین استان‌های کشور به ۴۳ درصد رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی اظهار کرد: با همت صلح یاران این آمار در آینده به حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۲ با کمک همه کسانی که دخیل در امر صلح و سازش هستند، بتوانیم آمار اختلافات بین مردم را تا حد قابل توجهی کاهش دهیم و هنگامی که اختلافی بین دو نفر بوجود می‌آید در همان شروع آن را حل کنیم، نه اینکه اجازه دهیم کار بالا بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی در ادامه بااشاره به اجرای پویش به عشق امام حسین می‌بخشم در کشور، اظهار کرد: در این پویش خانواده‌های داغدیده با اتصال دل خود به دل اهل بیت، از قصاص خود می‌گذرند و این اقدام آن‌ها در ایام ماه محرم، ارزش کارشان صدچندان می‌شود.

وی با تاکید براینکه پیامبر اسلام هم به فضایل گذشت اشاره داشته اند، اضافه کرد: کسانی که از خون عزیزان خود می‌گذرند، بهشت را برای خود معامله کرده اند و هم در دنیا و هم در آخرت سربلند هستند.
وی با بیان اینکه این پویش تا اربعین ادامه خواهد داشت، گفت: امیدواریم بتوانیم با توسعه این پویش هرکدام از صلح یاران بتوانند در ۴۰ پرونده سازش ایجاد کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: