April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۷۸۷
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
0

روند تاریخی قیمت برخی از ارزهای دیجیتال معروف

روند و تاریخچه قیمت ارز دیجیتال را از روی نمودارهای ارز دیجیتال می‌توان مشاهده کرد. بررسی قیمت‌ها برای دریافت سیگنال‌های معاملاتی و انجام معاملات سودآور بسیار مفید و موثر هستند. در این مقاله به بررسی قیمت ارزهای دیجیتال معروف می‌پردازیم. با ما همراه شوید تا ببینیم در بازار ارز دیجیتال چه می‌گذرد.

قیمت ارز دیجیتال

نمودارهای رمزنگاری و قیمت ارز دیجیتال در طول سال‌های گذشته

نمودارهای تاریخی ارزهای دیجیتال را می‌توان در فرمت‌های مختلف، از جمله نمودارهای خطی، نمودارهای کندل استیک و نمودارهای میله‌ای یافت. نمودار کندل استیل (Candlestick) یکی از نمودارهای مورد استفاده در تجزیه و تحلیل بازار ارز دیجیتال است. این نمودار در تحلیل و بررسی قیمت ارز دیجیتال درست همانند تحلیل‌های بازار فارکس و کالا کاربرد دارد.

تحلیل تکنیکال قیمت ارزهای دیجیتال در طول سال‌های گذشته

از طریق نمودارهای ارزهای دیجیتال، می‌توان تاریخچه قیمت ارزهای دیجیتال مختلف را به دست آورد و با تحلیل تکنیکالی که بر روند قیمت‌ها در طول زمان انجام می‌شود، می‌توان نوسانات آتی را تحلیل کرد. نوسانات احتمالی یک جفت ارز بر اساس حجم معاملات ارزهای رمزنگاری شده که در پلتفرم‌های معاملاتی MT5 و MT4 یافت می‌شود، ارزیابی خواهد شد.

در ادامه چند مورد از ارزهای معروف در لیست ارز دیجیتال و روند تاریخی قیمت آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نمودارهای قیمت تاریخی بیت کوین  تاریخچه قیمت بیت کوین

بیتکوین به عنوان معروف‌ترین و مهم‌ترین ارز در لیست ارز دیجیتال و در بازار دارایی‌های رمزنگاری شده، پیشرو است. این رمز ارز معروف در بازار ارزهای دیجیتال مالی با نماد BTC/USD معامله می‌شود. اگر به نمودارهای تاریخی بیت کوین نگاه کنیم، نشان می‌دهد که کم‌ترین قیمت بیت کوین تاکنون، قیمت پیشنهادی اولیه آن یعنی حدود 6 سنت است.

بر اساس آمار و اطلاعات سایت CoinMarketCap، بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ 11 نوامبر 2021 و به میزان 67.566 دلار به ثبت رسیده است. البته منابع دیگر از جمله سایت CoinGecko و سایت CoinDesk، بالاترین قیمت این کوین را به ترتیب در 10 نوامبر 2021 با قیمت 67.145 دلار و 10 نوامبر 2021 با قیمت 66.935 به ثبت رسانده‌اند.

عوامل موثر بر قیمت بیت کوین

پاندمی ویروس کرونا، قیمت دلار آمریکا، پذیرش کاربران، نفوذ رسانه‌ای و رویدادهای سیاسی از جمله عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال بیت کوین هستند.

قیمت ارزهای دیجیتال

نمودارهای قیمت تاریخی اتریوم  تاریخچه قیمت اتر

اتریوم دومین ارز دیجیتال پرمعامله در بازار دارایی‌های دیجیتال است و با نماد ETH/USD شناخته می‌شود. با بررسی نمودارهای تاریخی قیمت ارز دیجیتال اتریوم، می‌بینیم که این رمز ارز در اکتبر 2015، یعنی در مراحل اولیه، به پایین‌ترین سطح خود با قیمت 0.43 دلار سقوط کرد. پس از آن شاهد افزایش تدریجی قیمت اتریوم هستیم. تا جایی که به بیشترین قیمت در طول تاریخ حیات خود، یعنی 4.815 دلار در سال 9 نوامبر 2021 می‌رسد.

عوامل موثر بر قیمت اتریوم

عوامل مختلفی در افزایش قیمت اتر نقش داشته‌اند. افزایش قیمت این رمز ارز در یک دوره به دلیل افزایش ناگهانی ارزش ریپل و افزایش تعداد فعالیت‌های کاربران DApps بوده است. به طور کلی، قیمت این رمز ارز تحت تأثیر روندهای اخیر، سوددهی استخراج، میزان پذیرش، مقررات، صرافی‌های ارز دیجیتال و پتانسیل آینده قرار گرفته است.

نمودارهای قیمت تاریخی ارز دیجیتال NEO تاریخچه قیمت نئو

ارز دیجیتال نئو (NEO) در سال 2014، توسط Da Hongfei و Erik Zhan و در کشور چین تأسیس شد. نام اولیه آن AntShares بود که در ژوئن 2017 به «NEO» تغییر یافت. Neo یکی از هوشمندترین پلتفرم‌های قراردادی است و چند ویژگی منحصربه‌فرد دارد. نئو یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین است که از ارز دیجیتال خود پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این‌ها توسعه‌ دارایی‌هایی دیجیتال و قراردادهای هوشمند را امکان‌پذیر می‌سازد. بلاکچین نئو به کاربران امکان می‌دهد تا دارایی‌های خود را به روشی غیرمتمرکز، قابل اعتماد، شفاف، باز و قابل ردیابی دیجیتالی کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند چندین نوع دارایی را ثبت، خرید، فروش یا مبادله کنند.

موارد ذکر شده و چندین ویژگی‌ منحصر‌به‌فرد دیگر، باعث شده است رمز ارز نئو، شهرت و محبوبیت نسبتا خوبی پیدا کند. اکنون ببینیم که روند تاریخی قیمت نئو در بازار ارز دیجیتال چگونه بوده است. ارز دیجیتال نئو بیشترین رکورد قیمت خود را در سال 2018 و با قیمت 198.38 دلار تجربه کرده است. کم‌ترین قیمت آن نیز مربوط به سال 2016 و قیمت 0.078349 دلار بوده است.

عوامل اصلی موثر بر قیمت ارز دیجیتال نئو

در حال حاضر، بسیاری از ارزهای دیجیتال توسط دولت‌ها و بانک‌های مرکزی کنترل نشده‌اند. اگر در سال‌های آینده تغییراتی در این زمینه ایجاد شود، احتمالا می‌تواند بر قیمت NEO تأثیر بگذارد.

قراردادهای هوشمند، امکان انجام معاملات و توافقات بین طرفین مختلف را بدون هیچ گونه سیستم قانونی یا مکانیزم مرکزی فراهم می‌کنند. لازم به ذکر است که اجرای چنین قراردادهایی معمولا بر اساس کد برنامه‌نویسی شبکه و کدگذاری است که شفافیت، ردیابی و برگشت‌ناپذیری تراکنش‌ها را مهیا می‌کند. از این منظر، نئو از دو سکه رمزنگاری به نام‌های NEO و GAS، همچنین برنامه‌نویسی در تمام زبان‌های رایج از جمله C#، Java، Go، Python و Kotlin پشتیبانی می‌کند. این موارد به جامعه بزرگی از توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا در پلتفرم آن مشارکت داشته باشند.

همچنین نئو به عنوان یک رقیب قوی برای اتریوم شناخته می‌شود. به طور کلی با وجود نقاط قوت کلیدی متعدد، احتمالا پروژه نئو پروژه موفقی خواهد بود.

خواندن نمودارهای ارزهای دیجیتال؛ نمودار کندل استیک

برای پیش‌بینی قیمت‌های آتی، باید تجزیه و تحلیل حرکت قیمت ارزهای دیجیتال را یاد بگیرید. این کار با خواندن نمودارهای تاریخی ارزهای دیجیتال انجام می‌گیرد. قبل از شروع هر معامله ارز دیجیتالی، باید یاد بگیرید که چگونه نمودارها را بخوانید؛ چراکه نمودارها، سیگنال‌های معاملاتی بسیاری مفیدی ارائه می‌دهند.

همانطور که قبلا هم ذکر کردیم، از طریق انواع نمودارها از جمله نمودارهای خطی، میله‌ای و کندل استیک، دقیقا مشابه بازار فارکس، می‌توان حرکات قیمت را به دست آورد. با نگاهی به نمودارهای کندل استیک، دو نوع شمع از نظر بدنه و روند را خواهیم دید. شمع‌های سیاه یا قرمز نزولی و شمع‌های سفید یا سبز صعودی هستند. این شمع‌ها سطح باز شدن، بالا، پایین و بسته شدن کالا را نیز نشان می‌دهند.

دو یا چند شمع صعودی در کنار هم با آخرین شمع که بالاترین سطح جدید را نشان می‌دهند، نشان‌دهنده سیگنال معاملاتی «موقعیت طولانی» یا لانگ پوزیشن است. در حالی که دو یا چند شمع نزولی در کنار هم، با آخرین شمع که پایین‌ترین سطح جدید را نشان می‌دهد، از یک سیگنال معاملاتی «موقعیت کوتاه» یا شورت پوزیشن خبر می‌دهند.

بررسی قیمت ارزهای دیجیتال

در این مطلب تاریخچه قیمت ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم و نئو را به عنوان معروف‌ترین‌های لیست ارز دیجیتال مورد بررسی قرار دادیم. بررسی نمودارهای مختلف از جمله نمودار کندل استیک و تجزیه و تحلیل آن‌ها، به تخمین قیمت‌های آتی و دریافت سیگنال‌های پربازده معاملاتی کمک خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم که برای بررسی قیمت ارز دیجیتال از صفحه لیست قیمت ارزهای دیجیتال والکس استفاده کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: