April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۸۱۱
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
0
وزیر صمت گفت: در هماهنگی با رئیس کل بانک مرکزی قرار شد که شرایط ساده تری را برای واردات خودروهای برقی فراهم کنیم و در درجه اول، اولویت با واردات تاکسی‌های برقی است.

واردات خودرو و تاکسی های برقی در اولویت است

عباس علی آبادی با بیان اینکه آئین نامه واردات خودرو‌های نو و کارکرده برقی تا ده روز آینده تدوین می‌شود، گفت: نوآوری‌هایی را در تدوین این آئین نامه مد نظر قرار خواهیم داد، زیرا اولویت ما واردات خودرو‌های برقی است.

وزیر صمت اضافه کرد: بنا داریم تحولی در وضع خودرو به وجود آوریم یعنی علاوه بر اینکه خودرو‌های موجود در یک وضع مناسب‌تری عرضه شوند خودرو‌های برقی نیز با اولویت وارد شوند که در تدارک زیرساخت‌های لازم برای خودرو‌های برقی هستیم.

علی آبادی گفت: نوآوری در حوزه خودرو‌های برقی بحث بسیار مهمی است که قرار است در کشور اتفاق بیفتد و منافع سرشاری را نصیب کشور کند. از این حیث ما در موضوع محیط زیست هم وضعیت بهتری پیدا خواهیم کرد، ضمن اینکه درآمدی که ناشی از عدم مصرف سوخت‌های فسیلی نصیب کشور می‌شود قابل توجه است.

وزیر صمت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ممکن است واردات خودرو‌های نو و کارکرده به خودرو‌های برقی محدود شود؟ افزود: اولویت ما واردات خودرو‌های برقی است.

علی آبادی درباره زمان عملیاتی شدن این طرح گفت: در هماهنگی با رئیس کل بانک مرکزی قرار شد که شرایط مناسب و ساده‌تری را برای واردات خودرو‌های برقی فراهم کنیم. در درجه اول اولویت با واردات تاکسی‌های برقی خواهد بود، زیرا مصارف و منفعت بیشتری را نصیب کشور می‌کند ضمن اینکه تأثیر بیشتری در محیط زیست خواهد داشت به جهت اینکه مقدار سوخت بیشتری را مصرف می‌کنند البته اولویت‌های بعدی خودرو‌های اشتراکی و خودرو‌های مردم خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: