April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۸۱۶
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
با انجام یکی از کامل ترین تعمیرات سالیانه کارخانه فرآوری شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از امروز فعالیت این کارخانه از سر گرفته شد.

پایان تعمیرات سالیانه کارخانه فرآوری شرکت سنگ آهن مرکزی ایران/ راه اندازی مجدد کارخانه فرآوری از ۴ مردادماه

به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت، مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در بازدیدی از مجموعه کارخانه فرآوری شرکت با بیان این مطلب گفت: یکی از مهمترین موضوعات در کارخانه فرآوری، بحث تعمیرات دوره‌ای است که امروز شاهد به پایان رسیدن یکی از مفصل‌ترین و کامل‌ترین تعمیرات دوره‌ای در این سال‌ها بودیم.

وی با تاکید بر اینکه برای بالابردن طول عمر تجهیزات بهترین تعمیرات را در این دوره داشتیم افزود: تیکنر به طور کامل تخلیه و رفع عیب شد. همچنین در قسمت آسیاب‌ها زیرسازی لازم انجام گرفت و الکتروموتور ۶ کیلوولت جدید بالمیل نصب و وارد مدار شد و خوشبختانه تعمیرات بلندمدت و سالیانه ما طبق برنامه زمانبندی شده در مدت ۱۰ روز به پایان رسید.

حمیدیان اضافه کرد: با توجه به فرسایشی که سنگ آهن بر روی لاینر‌های آسیاب ایجاد می‌کند مجبوریم تقریبا هر ۴ ماه یکبار برحسب نوع سنگ، تعمیرات ریلاینینگ را انجام دهیم که این تعمیرات کوتاه مدت است و ظرف چهار تا پنج روز انجام می‌شود.

وی در ادامه در توضیح فعالیت‌های کارخانه فرآوری گفت: کارخانه فرآوری شرکت دارای دو خط تولید مستقل برای سنگ آهن کم عیار و پر فسفر چغارت و سنگ آهن کم عیار و کم فسفر سه‌چاهون است که در این واحد سنگ آهن پس از خردایش در آسیاب‌های خود شکن و گلوله‌ای، توسط دستگاه‌های جدایش مغناطیسی پر عیار و آماده ارسال به بخش‌های فولادسازی می‌شود.

تاکید مدیرعامل بر حفظ سلامت و ایمنی پرسنل

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در ادامه پس از بازدید از مرکز کنترل و مدیریت آب شرکت گفت: این مرکز کار دریافت، ذخیره، توزیع و مدیریت مصرف آب مجموعه سنگ آهن مرکزی را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز به دلیل تلاقی معادن جدید با این مجموعه دو راه پیش رو داریم اظهار کرد: برای باقی ماندن مخازن در این مرکز باید بهره برداری از معدن نزدیک به این واحد را مدیریت کنیم و مخازن جدید اضافه کنیم یا باید مخازن به طور کامل جا به جا شوند.

حمیدیان افزود: صحبت‌هایی هم درباره پیشبرد پروژه‌های صرفه جویی در آب بازیافتی داشتیم تا بتوانیم با این مدل حداکثر استفاده از آب را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی همچنین در بازدید از سالن تولید هیپوکلریت سدیم ضمن تاکید بر حفظ سلامت و ایمنی کارکنان گفت: این مجموعه مجموعه کاملی است و وظیفه استانداردسازی آب شرب مجموعه شرکت را برعهده دارد.

وی در خصوص بهره گیری از این آب برای توسعه فضای سبز گفت: با توجه به پروژه شبکه فاضلاب که در بافق انجام دادیم قرار بر این است که به تدریج آب تصفیه شده فاضلاب برای مصارف صنعتی و کشاورزی استفاده شود و آب سالمی که از چاه و خط لوله اختصاصی شرکت وارد مجموعه می‌شود برای آب شرب باقی بماند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: