April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۸۲۶
۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
خیلی از لژیونر‌های فوتبال به ایران بازگشتند و این موضوع می‌تواند تبعاتی برای فوتبال کشور به همراه داشته باشد.

بازگشت لژیونرها به کشور زنگ خطر را به صدا در آورد!

در فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال شاهد هستیم که برخی از لژیونر‌ها همانند شهاب زاهدی، شجاع خلیل زاده، محمد حسین کنعانی زادگان، نادری، امیر حسین حسین زاده و مهرداد محمدی به ایران بازگشتند و در مقابل تعداد اندکی از بازیکنان به خارج از کشور انتقال یافتند.

به هر حال روند لژیونرسازی فوتبال ایران رو به افول است و تعداد کمی از لیگ برتر به لیگ‌های اروپایی و آسیایی ترانسفر می‌شوند، اما بسیاری از لژیونر‌های تیم ملی به فوتبال ایران بازمی‌گردند و این موضوع می‌تواند تبعاتی برای فوتبال کشورمان داشته باشد.

در سال گذشته بازیکنان شاغل در خارج از کشور به خاطر حضور در جام جهانی به ایران بر گشتند، اما امسال که خبری از جام جهانی نیست. البته شاید بازیکنان به خاطر پیشنهاد مالی بهتر باشگاه‌های ایرانی نسبت به باشگاه‌های درجه چندم اروپا به ایران برمی گردند. علاوه بر این، برخی از بازیکنان سنشان بالا رفته است و باشگاه‌های خارجی به راحتی آن‌ها را کنار می‌گذارند تا بازیکنان جوان و پدیده جذب کنند.

بازگشت لژیونر‌ها به فوتبال ایران بهانه‌ای شد تا نظرات کارشناسان فوتبال را در این باره جویا شویم.
جلالی: لژیونر‌ها به خاطر نرسیدن به استاندارد‌های مدنظر به ایران برمی گردند

مجید جلالی کارشناس فوتبال درباره بازگشت لژیونر‌ها به ایران اظهار کرد: ما به عنوان تیمی که یک قدرت در آسیا محسوب می‌شویم و شاید هم در آینده اینطور نباشد، چون ما به طور کلی نمی‌توانیم بازیکن با استاندارد تولید کنیم و این موضوع به خاطر دیدگاه باشگاه هایمان، سبک گردش کار در فوتبالمان، پایین بودن علوم مربیگری و پایین بودن کیفیت مسابقاتمان است.

او ادامه داد: باشگاه هایمان در حوزه آکادمی اهمیتی به تیم‌های پایه خود نمی‌دهند و این مسائل باعث شده که ما فعلا تولید بازیکن نداریم و بازیکنانی که می‌آیند و وقتی که ترانسفر می‌شوند به استاندارد‌هایی که در آن کشور‌ها هست هنوز نرسیدند. بازیکنان که به تیم‌های خارجی منتقل می‌شوند بااقتدار هستند، اما، چون یکسری از استاندارد‌ها را ندارند مجبورند که به ایران برگردند.

جلالی گفت: حالا این استاندارد‌ها چه مسائلی هست، این خودش بحث مفصلی است که بازیکنان ما به آن استاندارد‌ها نرسیدند و برگشت می‌خورند و یا اصلا نمی‌توانند در آنجا بازی کنند.
شاید با همین روند ۵ سال آینده هم همین تعداد لژیونر هم نداشته باشیم

کارشناس فوتبال درباره اینکه در سال‌های آینده شاهد رشد بازیکنان شاغل در خارج از کشور خواهیم بود، گفت: شما برگردید به ۱۵، ۲۰ سال پیش بازیکنان بیشتری در خارج از کشور داشتیم، اما اکنون همین چند بازیکن ماندند و شاید ۵ سال آینده همین تعداد هم نداشته باشیم با این روندی که داریم.
افاضلی: بازگشت لژیونر‌ها اتفاق خوبی برای لیگ برتر است

هومن افاضلی کارشناس فوتبال درباره بازگشت لژیونر‌ها به ایران اظهار کرد: به نظرم بازگشت آن‌ها برای لیگ ما اتفاق خوبی است. اینکه برای تیم ملی هم خوب هست یک بحث دیگر است. این بازیکنان می‌آیند کیفیت و تجربیات خود را هم با خود به ایران می‌آورند و حضور آن‌ها باعث می‌شود سطح کیفی لیگ ما بالا بیاید، چون سطح مسابقات نزول پیدا کرده است.

او ادامه داد: از این حیث که بازیکنان هم از لحاظ مالی و هم ورزشی چالشی که در آنجا داشتند در ایران هم به دست می‌آورند این یک بحث دیگر است. حالا باید ببینیم که لژیونر‌هایی که به ایران بازگشتند برای اروپا یا کشور‌های حوزه خلیج فارس بودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: