April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۸۳۴
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
0
کادر فنی تیم ملی والیبال ایران برای انتخاب کاپیتان با یک چالش جدید و مهم روبرو است.

دو پادشاه در یک اقلیم، چالش جدید تیم ملی والیبال!

بیست‌ودومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۸ مرداد تا چهارم شهریور به میزبانی شهر ارومیه و با شرکت ۱۸ تیم برگزار خواهد شد. در همین راستا تمرینات تیم ملی والیبال ایران برای حضور شایسته در این رقابت‌ها از ساعت ۱۱ روز سه‌شنبه، سوم مرداد در سالن فدراسیون والیبال آغاز شد که سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، مهدی جلوه، امیررضا سرلک، محمد، ولی زاده، پوریا حسین‌خانزاده، میثم صالحی، شهروز همایونفرمنش، امیرحسین اسفندیار، مبین نصری، امین اسماعیل‌نژاد، بردیا سعادت، صابر کاظمی، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، محمدطاهر وادی، علی رمضانی و جواد کریمی ۱۸ بازیکن حاضر در این تمرینات هستند.

با وجود اینکه نقد‌های زیادی به نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی مطرح می‌شود، اما ملی‌پوشان ایران طبق برنامه ریز نظر بهروز عطایی تمرینات خود را دنبال می‌کنند تا بتوانند در ارومیه از اعتبار والیبال ایران دفاع کرده و عنوان قهرمانی را کسب کنند. مسئولان فدراسیون و اعضای کادر فنی به خوبی از حساسیت مسابقات پیش‌رو آگاه هستند و داورزنی در جلسه کمیته فنی اعلام کرد «حتی کسب عنوان دومی هم در این مسابقات برای والیبال ایران یک شکست محسوب می‌شود».

یکی از چالش‌های مهم و جدی که تیم ملی با آن روبرو است و کادر فنی تلاش می‌کند فعلاً با بی‌تفاوتی از کنار آن عبور کند، موضوع کاپیتانی است. به هر حال انتخاب کاپیتان از آنجا پر اهمیت است که نشانه‌هایی از وضعیت روانی و درونی تیم ملی را نمایان می‌کند. در شرایط کنونی کادرفنی دو گزینه اصلی برای انتخاب کاپیتان دارد؛ یکی سید محمد موسوی و دیگری هم میلاد عبادی‌پور.

در همین راستا ذکر و یادآوری چند نکته حائز اهمیت است. تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ که به میزبانی ریمینی ایتالیا برگزار شد به ترتیب به مصاف ژاپن، روسیه، هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان، آمریکا، صربستان، آلمان، استرالیا، برزیل، اسلوونی، فرانسه، لهستان و آرژانتین رفت. در آن مقطع زمانی ویروس کرونا در جهان شیوع پیدا کرده بود و هدایت تیم ملی والیبال ایران برعهده ولادیمیر آلکنو بود. یک روز پیش از بازی تیم ملی ایران مقابل ژاپن، سعید معروف احساس گلودرد و سرماخوردگی پیدا کرد که پس از انجام تست‌های آنتی‌ژن و پی‌سی‌آر و منفی‌بودن نتیجه تست‌ها، مشخص شد که تنها سرما خورده است و به همین دلیل با تصمیم ولادیمیر آلکنو، در بازی برابر ژاپن به معروف استراحت داده شد و علی شفیعی به جمع ۱۴ نفره ایران پیوست. همچنین با تصمیم آلکنو، میلاد عبادی‌پور کاپیتان بازی تیم ملی والیبال ایران برابر ژاپن شد.

با ایجاد تغییر در کادر فنی تیم ملی و کنار رفتن برخی ستاره‌ها از جمله معروف و موسوی، بهروز عطایی تصمیم گرفت تا کاپیتانی را به میلاد عبادی‌پور بدهد. به این ترتیب دریافت کننده تیم ملی والیبال ایران وظیفه کاپیتانی تیم ملی را هم برعهده گرفت تا اینکه پس از عملکرد خوب تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ و کسب رتبه هفتم این رقابت‌ها، شاگردان عطایی خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان در اسلوونی و لهستان آماده می‌کردند که لیست تیم ملی برای این رقابت یک سوپرایز بزرگ داشت و آنهم بازگشت سیدمحمد موسوی به تیم ملی والیبال ایران بود.

پس از این اتفاق اعلام شد که، چون محمد موسوی در همه رقابت‌های تیم ملی حضور نخواهد داشت، عبادی‌پور کاپیتان می‌ماند. با این وجود میلاد عبادی‌پور در اقدامی زیبا و با موافقت بهروز عطایی کاپیتانی را به سیدمحمد موسوی که از لحاظ سابقه بسیار از او جلوتر است، تقدیم کرد. در شرایطی که مقرر شده بود که موسوی کاپیتان تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی جهان باشد، او در تصمیمی عجیب و غیرمنتظره از حضور در تیم ملی کناره‌گیری کرد تا یک بار دیگر کاپیتان به عبادی‌پور برسد.

امسال هم وقتی لیست تیم ملی برای حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ اعلام شد، نام موسوی و عبادی‌پور در بین نفرات منتخب عطایی دیده می‌شد. زمان زیادی نگذشت که عبادی‌پور به دلیل آنچه مشکلات شخصی و خانوادگی مطرح شد موقتاً با هماهنگی کادر فنی قید حضور در تیم ملی و لیگ ملت‌ها را زد تا یک بار دیگر سید محمد موسوی کاپیتان تیم ملی در این مسابقات باشد. حالا که تیم ملی خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده می‌کند عبادی‌پور هم به جمع ملی‌پوشان اضافه شده و این موضوع یک چالش جدی برای کادر فنی است، چراکه باید بین موسوی و عبادی‌پور یکی را به عنوان کاپیتان انتخاب کند.

در این بین برخی کارشناسان اعتقاد دارند که موسوی به دلیل سن و تجربه بیشتر گزینه مناسب‌تری برای کاپیتانی تیم ملی است و برخی دیگر نظر متفاوتی دارند. گروه دوم می‌گویند با توجه به پست موسوی و اینکه ۳ دنده باید بیرون از ترکیب باشد انتخاب وی چندان ایده‌آل نیست. ضمن اینکه مسابقات پیش‌رو قرار است به میزبانی ارومیه (محل تولد عبادی‌پور) برگزار شود و این موضوع می‌تواند انگیزه وی را مضاعف کند. حالا باید منتظر ماند و دید که کادر فنی چه تصمیمی خواهد گرفت و آیا می‌تواند این موضوع را با کمترین تبعات حل و فصل کند یا خیر؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: