April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۸۳۶
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
0
اکنون ایران در چند لایه علیه منافقین فعال شده و پیگیر استرداد اعضای این فرقه از پلیس بین‌الملل است.

محاکمه بزرگ برای فرقه جنایتکار منافقین!

بعد از این‌که معاون حقوقی رئیس‌جمهور و سخنگوی وزارت خارجه تاکید کردند که پیگیر استرداد منافقین به کشور هستند، حالا اقدامات پایه‌ای برای عملیات قضایی در این زمینه آغاز شده و برای اولین بار کیفرخواست ۱۰۵نفر از منافقین فراری صادر شد تا اقدامات قضایی لازم در پرونده مجاهدین تروریست و پیگیری استرداد آن‌ها از پلیس بین‌الملل شکل جدی‌تری به خود بگیرد.

۴۲سال بعد درست در سالگرد خرداد سال۶۰، منافقین در مقرشان واقع در تیرانا، تار و مار شدند و نخست‌وزیر آلبانی به‌صراحت اعلام کرد: «اگر مجاهدین خلق می‌خواهند با ایران بجنگند، باید خاک ما را ترک کنند.» همین برای شروع یک پروسه مهم علیه تروریست‌های مارک‌دار کافی بود تا موضوع استرداد منافقین به ایران به صورت جدی در دستور کار قضایی و وزارت اطلاعات قرار بگیرد. اگر خاطرتان باشد اوایل تیرماه ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی در اظهارات بی‌سابقه‌ای بعد از یورش پلیس آلبانی به مقر منافقین اعلام کرد: «اگر آن‌ها (منافقین) می‌خواهند از خاک ما برای جنگ با ایران استفاده کنند، باید خاک آلبانی را ترک کنند؛ چون آلبانی هیچ قصدی برای در جنگ بودن با ایران نداشته و دوست ندارد هیچ‌کس از مهمان‌نوازی ما سوءاستفاده کند.» بعد از این اتفاقات معاون حقوقی رئیس‌جمهور به جام‌جم خبر داد که وزارت اطلاعات مدارک جدیدی را برای محاکمه اعضای این سازمان تروریستی آماده کرده‌است. معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان این‌که پیگیر صدور و اجرای حکم علیه منافقین هستند تاکید کرده‌بود که متولی اصلی این موضوع قوه قضاییه است که حکم علیه این افراد را صادر کند. محمد دهقان همان زمان هم تصریح کرد که اقداماتی از طریق دستگاه‌های داخلی برای صدور حکم مقتضی علیه افرادی که در کشور مرتکب جنایت شدند، صورت گرفته و رئیس‌جمهور به وزارت اطلاعات دستور داده تا پیگیری لازم را در این باره انجام دهد.

جزئیات پروسه استرداد
پروسه استرداد به این شکل است که ابتدا باید علیه منافقین که خارج از کشور در قبال جمهوری اسلامی مرتکب جنایت شدند حکم صادر شود تا بتوان آن را از طریق پلیس بین‌الملل اینترپل هم در خارج از کشور اجرا و پیگیری کرد. البته یکی از انتقادات اصلی در این پرونده این است که چرا تاکنون چنین اقدامی از سوی دستگاه‌های قضایی جمهوری اسلامی صورت نگرفته‌است در حالی که این کار باید در ۴۰ سال گذشته علیه منافقین انجام می‌شد، اما متاسفانه در این باره کار خاصی صورت نگرفته‌است آن هم در شرایطی که منافقین ۱۷‌هزار نفر از هموطنان‌مان را به شهادت رساندند و به این کشتار هم افتخار می‌کنند. البته پیش از این سخنگوی وزارت خارجه هم درباره پیگیری جنایات این سازمان گفته‌بود که از منظر حقوقی و قضایی اقدامات زیادی را انجام دادیم و در رویکرد سیاسی مذاکراتی را با کشور‌های مختلف انجام دادیم و پیگیری‌های حقوقی ما از طریق پلیس بین‌الملل هم ادامه خواهد یافت. کنعانی تاکید داشت مسئولیت هر کشوری این است که اقدام لازم را علیه اعضای این سازمان که در آنجا قرار دارند برای برخورد حقوقی و قضایی انجام دهند و از این‌رو در ارتباط با آلبانی دیدگاه‌های خود را برای مقامات آلبانی ارسال کردیم و امیدواریم دولت تیرانا و دولت‌هایی که این گروهک در آنجا هستند، اقدام مسئولانه‌ای را انجام دهند.

بیشتربخوانید

از قراردان نام حامیان تروریسم در لیست سیاه تا برگزاری دادگاه‌های بین المللی برای منافقین

عملیات اکانت‌های فیک
ابراهیم خدابنده، یکی از اعضای بریده و جداشده از گروهک تروریستی منافقین درباره فعالیت‌های این سازمان مخوف و زیرزمینی گفته‌است: «روشی که اکنون سازمان از آن استفاده می‌کند، بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی است. حدود یک سال و نیم پیش، هزار دستگاه رایانه برای سازمان از طریق یک شرکت آلبانیایی وارد این کشور شد و به سازمان که سفارش‌دهنده بود، داده شد. عکس‌هایی هم که اخیرا منتشر شد، مؤید همین مطلب است. اعضای سازمان تلاش می‌کنند در شبکه‌های اجتماعی، پست‌های مریم رجوی را پربیننده کنند، بر این اساس از ماشین‌های ترول برای ترند کردن مریم رجوی و سازمان استفاده می‌کنند. فعالیت‌های سازمان در شبکه اجتماعی اینستاگرام افزایش پیدا کرده، چون توییتر و فیسبوک محیط کنترل‌شده‌تری دارد. این‌ها اکانت‌های فیک زیادی می‌سازند و از آن‌ها استفاده می‌کنند. هر یک از اعضای سازمان ممکن است بیش از ۱۰ حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی داشته‌باشند که تصاویر بیشتر آن حساب‌ها، دختر‌های جوان و با نام‌های آذر، اکرم و... است. همچنین به‌طور گسترده با فالوئرهای‌شان ارتباط برقرار می‌کنند. ترفند جذب دنبال‌کننده‌های‌شان این‌گونه است که مدام فالو می‌کنند و به تمامی فالوئر‌های خود پیام می‌دهند تا این‌که بتوانند با یک فرد ارتباط برقرار کنند. پس از این‌که ارتباط برقرار شد، ارتباط‌گیری با آن فرد با همان اکانت به فرد دیگری در سازمان سپرده می‌شود.»

سرور‌های کثیف
پیش از این هم سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در توییتی از بازیابی اطلاعات متعلق به منافقین خبر داده و اعلام کرده‌بود که بخشی از هارد‌ها و کیس‌ها [به ایران]رسیده‌است. درواقع بعد از حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین در تیرانا موسوم به اشرف ۳، یگان ضد تروریسم پلیس این کشور وارد محل یگان سایبری منافقین شد و تمامی تجهیزات ازجمله رایانه‌ها، هارد‌ها و سرور‌های متعلق به آن‌ها را با خود برد که اطلاعات مهمی از این گروهک ازجمله داده‌های مربوط به مرتبطین منافقین در داخل ایران در این سرور‌ها قرار داشته‌است. از سوی دیگر گروهک منافقین در سال‌های اخیر با کمک یکی از دولت‌های حامی خود، پیشرفته‌ترین سرور‌ها را در یگان سایبری به‌کار گرفته و در این سرور‌ها اطلاعات زیادی از جمله اطلاعات مربوط به مرتبطین و نفوذی‌های منافقین در داخل ایران وجود دارد. یکی از نکات قابل توجه در عملیات ویژه پلیس آلبانی این بود که آن‌ها پس از ورود به کمپ تروریستی منافقین، همه تجهیزات الکترونیک و وسایل غیرمتعارف از جمله تعدادی پهپاد، سرور‌های هک و نفوذ رایانه‌ای و تلفن‌های همراه ماهواره‌ای در کمپ اشرف ۳ را کشف و ضبط کرده‌بودند و این ابتکار عمل باعث شد از زمان اجرای عملیات پلیس ضدتروریسم آلبانی در این کمپ، بسیاری از حساب‌های کاربری منافقین در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه توییتر از کار بیفتد! حتی برخی حساب‌های مشهور که در بلوای پارسال تولیدات رکیکی داشتند از دسترس خارج شدند یا به طرز قابل‌توجهی کاهش پیدا کردند.

جبران کم‌کاری تاریخی
با توجه به کم‌کاری صورت گرفته در زمینه استرداد منافقین به نظر می‌رسد اکنون ایران در چند لایه علیه منافقین فعال شده؛ هم ارتباط با دولت آلبانی و ارسال مواضع تهران برای مقامات این کشور و هم از طریق پلیس بین‌الملل در حال رایزنی است، هم نهاد‌های داخلی مربوط از جمله وزارت اطلاعات مدارکی را برای صدور احکام علیه اعضای این سازمان تروریستی آماده کرده و حالا هم به صورت رسمی کیفرخواست آن‌ها توسط قوه قضاییه منتشر شده‌است.

منبع: روزنامه جام جم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: