April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۸۸۳
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
0
۱۰ فوتبالیست سرشناس نجومی بگیر در لیگ عربستان معرفی شدند.

پردرآمدترین بازیکنان لیگ عربستان

عربستان سعودی این روز‌ها در حال ریخت و پاش در دنیای فوتبال است. خرید‌های نجومی این کشور در بازار نقل و انتقالات فوتبال توجه تمام جهان را به خود جلب کرده است.

پروژه بزرگ عربستان با حکم محمد بن سلمان برای پیشرفت فوتبال این کشور و برنامه ۱۰ ساله اش کلید خورد. رونالدو آغازگر این انقلاب بزرگ در ورزش این کشور به شمار می‌آید که با دستمزد نجومی سالیانه ۲۰۰ میلیون یورو راهی النصر ریاض شد.

در این گزارش به پردرآمدترین فوتبالیست‌های سرشناس در لیگ عربستان می‌پردازیم که سعودی‌ها با هزینه عجیب و غریب این فوتبالیست‌ها را به این کشور آوردند.

۱۰ فوتبالیست پردرآمد لیگ عربستان از آخر به اول به شرح زیر است:

۱۰-سکو فوفانا (النصر) =هفته‌ای ۲۵۰ هزار پوند

فوفانا، بازیکن سابق منچسترسیتی، پس از اینکه در فرانسه برای لانس تحت تاثیر قرار داد، برای انتقال به یک تیم بزرگ اروپایی مورد توجه قرار گرفت. در عوض، او به یکی از بازیکنان نادر لیگ حرفه‌ای عربستان تبدیل شده که در سن زیر ۳۰ سالگی راهی عربستان شد. این بازیکن ۲۸ ساله به النصر پیوست. 

پردرآمدترین بازیکنان لیگ عربستان

۹-روبن نوس (الهلال) =۲۸۸ هزار پوند در هفته

روبن نوس یکی از بازیکنان جوان به لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی منتقل شد. این بازیکن بیست و چند ساله پرتغالی با دستمزد سالیانه ۴۷ میلیون پوندی اوایل تابستان راهی الهلال شد. دستمزد هفتگی این بازیکن پرتغالی ۲۸۸ هزار پوند است.

پردرآمدترین بازیکنان لیگ عربستان

۸-روبرتو فیرمینو (الاهلی) = ۳۲۶ هزار پوند در هفته

پس از هشت سال حضور در لیورپول، فیرمینو تصمیم گرفت در جستجوی چالشی جدید، این تیم را ترک کند. از سوی اروپا نیز علاقه وجود داشت، اما در نهایت بازیکن برزیلی پیشنهاد الاهلی را پذیرفت.

پردرآمدترین بازیکنان لیگ عربستان

۷- مارسلو بروزوویچ (النصر) =۴۰۳ هزار پوند در هفته

بروزوویچ ۳۰ ساله پس از بازی برای اینتر در فینال لیگ قهرمانان اروپا به النصر نقل مکان کرد و دستمزد هفتگی ۴۰۳۰۰۰ پوندی را با تیم جدیدش دریافت خواهد کرد. او هشت سال را با نراتزوری سپری کرده بود، همان مدتی که فیرمینو در لیورپول حضور داشت.

پردرآمدترین بازیکنان لیگ عربستان

۶- کالیدو کولیبالی (الهلال) = ۵۷۶ هزار پوند در هفته

کولیبالی یکی از بازیکنانی است که از چلسی به لیگ برتر عربستان نقل مکان کرده است. مدافع میانی سابق ناپولی تنها یک سال را در انگلیس سپری کرد و سپس به الهلال رفت و به رقیب سابقش در لیگ برتر یعنی نوس پیوست. دستمزد هفتگی ۵۷۶۰۰۰ پوندی بالاترین دستمزد برای یک مدافع در عربستان سعودی است.

پردرآمدترین بازیکنان لیگ عربستان

۵-جردن هندرسون (الاتفاق) =۶۹۲ هزار پوند در هفته

رقم اصلی انتقال هندرسون به الاتفاق ۶۹۲۰۰۰ پوند در هفته به عنوان دستمزد است. این بیش از دو برابر مبلغی است که فیرمینو همبازی سابقش در لیورپول به دست آورده و این بازیکن ۳۳ ساله را به پردرآمدترین بازیکن در باشگاه جدیدش تبدیل کرده است.

پردرآمدترین بازیکنان لیگ عربستان

۴- ریاض محرز (الاهلی) =۷۵۰ هزار پوند در هفته

محرز پس از کسب سه گانه با منچسترسیتی، به الاهلی جده پیوست. این بازیکن الجزایری با دستمزد سالیانه ۳۰ میلیون پوند به حده نقل مکان کرد و دستمزد هفتگی اش ۷۵۰ هزار پوند است. الاهلی پس از قهرمانی در لیگ دسته دوم در فصل گذشته، تغییری در تیمش ایجاد کرده است.

پردرآمدترین بازیکنان لیگ عربستان

۳- انگولو کانته (الاتحاد) ۱.۶ میلیون پوند در هفته

انگولو کانته به هموطن خود کریم بنزما به الاتحاد پیوست. قرارداد کانته در تابستان امسال تمام شد و علیرغم تلاش‌های چلسی برای حفظش تصمیم گرفت به الاتحاد بپیوندد. دستمزد هفتگی ۱.۶ میلیون پوندی هافبک فرانسوی توسط هیچ یک از باشگاه‌های لیگ برتر علاقه‌مند به او با عربستان سعودی مطابقت نداشت.

پردرآمدترین بازیکنان لیگ عربستان

۲-کریم بنزما (الاتحاد) = ۳.۳ میلیون پوند در هفته

کانته اولین بازیکن تیم ملی فرانسه نبود که به عربستان سعودی رفت. بازیکن سابق لستر به کریم بنزما، هم تیمی خود در تیم ملی فرانسه و دارنده توپ طلای فعلی در الاتحاد بود و بنزما جزو اولین بازیکنان تابستانی لیگ عربستان به شمار می‌آید.

این بازیکن ۳۵ ساله همچنان توانایی ارائه در سطح بالای فوتبال را داشت و ۱۹ گل او در فصل گذشته لالیگا به ثمر رساند. دستمزد هفتگی ۳.۳ میلیون پوندی او در الاتحاد بسیار زیاد است.

پردرآمدترین بازیکنان لیگ عربستان

۱-کریستیانو رونالدو = ۳.۴ میلیون پوند در هفته

رونالدو که در اواسط فصل گذشته قرارداد امضا کرد، تنها بازیکنی است که در این لیست پیش از این در لیگ برتر عربستان حضور داشت. ملی پوش پرتغالی پس از ترک منچستریونایتد با رضایت دوجانبه به این تیم پیوست.

رونالدو پس از پیوستن به النصر با ۳.۴ میلیون پوند در هفته دستمزد خود را افزایش داد. او در فصل گذشته ۱۴ گل برای تیم جدیدش به ثمر رساند، اما این برای آن‌ها برای کسب قهرمانی کافی نبود.

پردرآمدترین بازیکنان لیگ عربستان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: