کد خبر: ۴۰۰۰۲۸
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
0
ترکی با اشاره به اینکه ۱۸ شرکت از ۱۸۵ شرکت صندوق بازنشستگی کشوری سودده هستند از انحلال شرکت‌های زیان‌ده خبر داد.

شرکت‌های زیان‌ده صندوق بازنشستگی کشوری منحل می‌شوند/ برخورداری از حکم مناطق جنگی در حال اجراست

نعمت‌الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری شامگاه سه شنبه در دیدار با روسای کانون‌های بازنشستگی کردستان در سنندج اظهار کرد: باید از شرکت‌داری خداحافظی و به سمت خرید سهام کارخانجات فعال برویم.

او با بیان اینکه ۱۸۵ شرکت داریم که سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان سودآوری دارند، افزود: اولین اولویت این صندوق تامین حقوق مستمری‌بگیران و معیشت است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: ۲۷۰ هزار میلیارد تومان در سال به بازنشستگان پرداخت می‌شود که سرانه حدود ۱۰ میلیون تومان است.

ترکی با بیان اینکه با همفکری منابع مورد نیاز باید تامین شود تا افزایش حقوق امکان‌پذیر باشد، یادآور شد: از سال ۹۲ تا ۹۹ هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاد که در آخر خدمت دولت قبل، قانون متناسب سازی مطرح شد در حالیکه همان سال ۹۲ می‌توانست اجرا شود که فشاری هم بر دولت وارد نشود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه بر حسب زندگی جامعه امروز فرد، باید قانون متناسب سازی اجرا شود، ادامه داد: هر برنامه‌ای برای فرد شاغل در دستگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود باید برای بازنشستگان هم اعمال شود.

ترکی هزینه درمان بهداشت و سلامت را اولویت دوم صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد و گفت: در قانون بودجه در زمینه بیماری‌های خاص، ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این منظور اختصاص یافته که فرد بیمار تا سقف ۵۰ میلیون تومان می‌تواند دریافت کند.
برخورداری از حکم مناطق جنگی در حال اجرا شدن است

او ادامه داد: برخورداری از حکم ۶ منطقه جنگی در حال اجرا شدن است که خبر خوبی برای بازنشستگان می‌تواند باشد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در حوزه ورزش، اگر در مرکز استان‌ها زمین تامین شود، مجتمع فرهنگی، ورزشی و اجتماعی توسط صندوق احداث می‌شود.

ترکی اضافه کرد: ایجاد بیمه‌های حمایتی در برنامه هفتم نظام بیمه اجتماعی پیش بینی شده که تحت یک قالب قرار می‌گیرد و اقدام خوبی است.

او با بیان اینکه برای پاداش آخر سال (پرداخت عیدی) در سال جاری برنامه داریم، افزود: کارت سفر تا ۱۵ روز آینده برای بازنشستگان صادر می‌شود تا از خدمات آن استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اشتغال فرزندان را بزرگترین دغدغه و نگرانی والدین دانست و ادامه داد: آماری از فرزندان بیکار بازنشستگان در حال جمع‌آوری است تا با مراکزی مانند ستاد اجرایی امام رایزنی برای ایجاد اشتغال انجام شود.

ترکی بر لزوم استفاده از مولدسازی و ظرفیت‌های اقتصادی قابل فعال‌سازی برای پشتیبانی از صندوق و ورود به حوزه درآمدزدایی تاکید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: