April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۰۲۹
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
سلاجقه گفت: انتقال ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار برای اجرای حصارکشی در محدوده قلمرو یوزپلنگ آسیایی مصوب و برنامه‌ریزی شده است.

۲۰۰ میلیارد ریال برای امن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی مصوب شد

سلاجقه رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با خبرنگاران در سمنان اظهار کرد: در صورت کمبود اعتبار برای حصارکشی در محدوده قلمرو یوزپلنگ آسیایی در جاده ترانزیتی تهران- مشهد در محدوده استان سمنان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌شود.

وی افزود: نصب دوربین‌های کنترل سرعت نیز طی یک تا ۲ ماه آینده در محدوده قلمرو یوزپلنگ آسیایی در جاده ترانزیتی تهران- مشهد در محدوده استان سمنان تکمیل می‌شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: روشنایی جاده در ۱۰ کیلومتری محدوده قلمرو یوزپلنگ آسیایی در جاده ترانزیتی تهران- مشهد در محدوده استان سمنان انجام می‌شود.

سلاجقه یادآور شد: ایجاد سرعت‌گیر، خط‌کشی عمودی و عرضی، ساماندهی زیرگذر از دیگر برنامه‌ها در محدوده قلمرو یوزپلنگ آسیایی در جاده ترانزیتی تهران- مشهد در محدوده استان سمنان است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: ۸۲ گونه در معرض خطر انقراض در کشور وجود دارد که برای ۲۱ گونه طرح جامع در زمینه‌های مختلف مانند تکثیر و مطالعه رفتارشناسی جانور تدوین شد.

وی افزود: گونه‌هایی مانند یوزپلنگ‌ها آسیایی، گوزن زرد، میش مرغ و هوبره از جمله گونه‌های در خطر انقراض است که طرح جامع تدوین شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: