April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مجمع فوق العاده با افزایش سرمایه ۵۴ درصدی موافقت کرد
کد خبر: ۴۰۰۰۸۹
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
0
ادامه مجمع عمومی فوق‌العاده بانک پارسیان که بدنبال تنفس دو هفته‌ای برگزار شد، با تصویب افزایش ۵۴ درصدی سرمایه این بانک به پایان رسید.

سرمایه گذاری‌های جدید ایمیدرو در تأمین زیرساخت‌های معدنی خراسان جنوبی

در ابتدای این مجمع اعضای هیات رییسه برگزیده شدند که آقای ضرغامی رییس و آقایان صالحی و رحیمی به عنوان ناظران مجمع و نماینده سازمان بورس هیات رییسه را تشکیل دادند.

در ادامه اعلام شد که مجمع با ۶۳ درصد سهامداران تشکیل یافته که پس از انصراف نماینده ایران خودرو، بدنبال بررسی‌های جامع، کار به رای گیری کتبی رسید و سهامداران حاضر بیش از ۵۲ درصد اعلام شدند.

پس از آنکه برخی از سهامداران خرد سوالات خود را مطرح کردند و به سوالات آنان پاسخ داده شد، آقای فلاح فر معا ون مالی و سرمایه گذاری بانک پارسیان گزارش خود را به مجمع ارایه داد.

وی با اعلام اینکه بانک پارسیان در نظر دارد با تصویب مجمع، افزایش سرمایه از ۱۵۶.۳۴۰ میلیارد ریال به ۲۴۰.۰۰۰ میلیارد ریال را اجرایی کند گفت: این افزایش سرمایه در صورت تصویب مجمع از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی خواهد بود که با این افزایش سرمایه نسبت کفایت سرمایه وپارس به ۵.۷ درصد می‌رسد و در غیر این صورت زیر صفر خواهد بود.

مدیرمالی بانک پارسیان به تشریح تبعات تصویب نشدن افزایش سرمایه پرداخت و گفت: اگر افزایش سرمایه تصویب و اجرا نشود، بانک با مشکلات محدودیت اعطای تسهیلات و تعهدات جدید، محدودیت تسهیلات و تعهدات کلان و ذی‌نفع واحد، ناتوانی در سرمایه‌گذاری جدید، ناتوانی در سرمایه‌گذاری در املاک و تبدیل شعب و ساختمان‌های استیجاری به ملکی، قبول نشدن گزارش‌های بانک در سامانه‌های بانک مرکزی به دلیل سرمایه نظارتی منفی و محدودیت توانایی بانک در کاهش قیمت تمام شده پول و درنتیجه افزایش سهم بازار رو به رو می‌شود.

 

دست باز بانک پارسیان برای رسیدن به اوج(+فیلم)



وی به تشریح تاثیرات افزایش سرمایه پرداخت و گفت: کاهش قیمت تمام شده پول و افزایش قدرت رقابت پذیری بانک و افزایش سهم بازار، بهبود نسبت کفایت سرمایه، افزایش توان اعتباردهی، امکان ورود به سرمایه‌گذاری‌های جدید بانکی، افزایش دارایی‌های ملکی و تبدیل واحد‌های استیجاری به ملکی و کاهش هزینه‌ها، بهبود کیفیت دارایی‌های بانک، افزایش رتبه اعتباری بانک در سطح داخلی و بین‌المللی و بهبود وضعیت عملیات اصلی بانک اثرات مثبت افزایش سرمایه است.

فلاح فر با تاکید بر اینکه بانک پارسیان به منظور دستیابی به نسبت کفایت سرمایه ۸ درصدی و رعایت الزامات بانک مرکزی برنامه‌های آتی افزایش سرمایه را در نظر دارد گفت: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های بانک، انتشار اوراق قابل تبدیل به سهم، ایجاد مطالبات از سهامداران بانک و استفاده از آن به عنوان افزایش سرمایه و افزایش سرمایه از طریق سلب حق تقدم از سهامداران در دستور کار بانک قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه نسبت کفایت سرمایه منفی بانک بدلیل افزایش سرمایه‌ای است که از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها انجام شده گفت: از این میزان حداکثر ۴۵ درصد به میزان سرمایه لایه یک در سرمایه نظارتی به حساب می‌آید و ۱۵ همت در کفایت سرمایه لحاظ می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

بانک پارسیان10هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌کند

در ادامه حسابرس بانک پارسیان برخی ابهامات در گزارش بانک را مطرح کرد که از سوی مدیران بانک پاسخ مقتضی به آن‌ها داده شد.

در نهایت مقرر شد در راستای بهبود نسبت کفایت سرمایه بانک به میزان حداقل ۸ درصد، مجمع، هیات مدیره را مکلف کرد با اخذ مجوز‌های قانونی و رعایت ضوابط و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک مرکزی نسبت به عملی شدن افزایش سرمایه از مبلغ ۲۴۰ هزار میلیارد ریال به حداقل مبلغ ۵۰۰ هزار میلیاردریال از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، انتشار اوراق قابل تبدیل به سهام، صرف سهام ازطریق سلب حق تقدم سهامداران، مطالبات آورده نقدی و یا توامان اقدام کند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: