April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۱۲۵
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
0
رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان گفت: از سال ۱۳۹۱ تا امروز ۸۳۰۰ نفر در این انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان عضو شده‌اند که از این تعداد فقط حدود ۵ هزارو ۵۰۰نفر فعال و بیمه شده تامین اجتماعی‌اند.

عضویت ۸۳۰۰ کارگر در انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان/ همکاری خوب با سازمان فنی حرفه‌ای استان

جواد کمیزی اظهار کرد: سهمیه‌ی بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی از خرداد ۱۳۹۹ تا امروز بدلایل نامعلومی از سوی سازمان تامین اجتماعی متوقف شده، به همین دلیل کارگران ساختمانی با مشکلات جدی روبرو شده‌اند.

وی ادامه داد: روند عضوگیری در انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی گرگان سیر کاهشی پیدا کرده به طوری که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۲۶ کارگر و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۱۸ کارگر به عضویت انجمن صنفی کارگران ساختمانی این شهر درآمده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این رقم به ۱۰۰ نفر و شاید کمتر هم برسد.

کمیزی بابیان اینکه تداوم بیکاری و موج تورم، هر روز بر مشکلات کارگران ساختمانی می‌افزاید، گفت: به دنبال کاهش میزان ساخت وساز، کارگران ساختمانی منابع درآمدی خود را از دست خواهند داد به همین دلیل نرخ بیکاری کارگران در میان کارگران ساختمانی افزایش می‌یابد به همین دلیل کارگری که چندین ماه بیکار است در موقع پیشنهاد کار با هر پیشنهاد دستمزدی مشغول کار خواهد شد.

وی بیان کرد: انجمن صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی گرگان در سال ۱۳۹۱ به ثبت رسید و تاکنون تعداد ۲۰۰ نفر از این قشر بالای ۶۰ سال بازنشسته شده‌اند و ۵ از کارافتاده نیز مستمری دریافت می‌کنند.

کمیزی بیان کرد: برای رفاه حال اعضای انجمن صنفی کارگران ساختمانی در گرگان پرداخت فیش تامین اجتماعی و تمدید مجدد کارت مهارت به صورت رایگان در دفتر انجمن انجام می‌شود.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان اظهار داشت: برای تعداد ۸ هزارو ۳۰۰ عضو حدود ۱۰ هزار کارت مهارت فنی صادر شده است که نشان از چند مهارتی بودن این کارگران عضو می‌دهد.

کمیزی در پایان ضمن قدردانی از تعامل خوب و سازنده سازمان فنی حرفه‌ای استان گلستان گفت: این همکاری و تعاملات بین انجمن‌ها و نهاد‌های کارگری از جمله با سازمان فنی حرفه‌ای و تامین اجتماعی به نفع جامعه کارگری بویژه کارگران ساختمانی خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: