May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۳۴۳
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : ۸ اثر هنرمندان استان در رشته‌های مختلف دارای مُهر اصالت یونسکو است.

مهر اصالت خوردن ۸ اثر هنرمندان کرمانشاه

امین کوگانی معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: آثار صنایع‌دستی استان کرمانشاه در زمینه‌هایی مانند احجام چوب، منبت چوب، گره‌چینی، زیورآلات سنتی و ساخت ساز سنتی موفق به دریافت مهر اصالت یونسکو شده است.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه افزود: ۱۴۳ اثر از استان طی برگزاری دوره‌های داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی، موفق به دریافت مهر اصالت ملی شدند.

وی، اصالت اثر، مرغوبیت، نوآوری و بازاریابی، سازگاری با محیط‌زیست و مسئولیت حقوق اجتماعی را از جمله پیش‌شرط‌ها و شاخص‌های اصلی ارزیابی در داوری مهر اصالت صنایع‌دستی دستی عنوان کرد.

کوگانی خاطرنشان کرد: هشت مهر اصالت یونسکو شامل گره‌چینی پیمان محمدی، زیورآلات سنتی یداله محمدی، احجام چوبی حمیدرضا نامور، منبت چوب علیرضا باوندپور و ساخت ساز سنتی سعید ذوالنوری است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان کرمانشاه بیان کرد: دریافت‌کنندگان مهر اصالت در مسیر برندسازی، بازاریابی و فروش آثار قرار می‌گیرند و برای شرکت در نمایشگاه‌ها در اولویت قرار دارند.

وی گفت: هم اکنون ۲۵۰ رشته صنایع دستی مصوب در کشور وجود دارد که از این تعداد ۶۵ رشته آن با بیش از ۲۵ هزار هنرمند در استان کرمانشاه فعال است.

کوگانی تصریح کرد: یکی از راه‌های افزایش میزان فروش راه‌اندازی بازارچه‌های فروش محصولات است که با جانمایی درست و مناسب می‌تواند مورد استقبال هنرمندان قرار گیرد.

وی عمده محصولات تولیدی صنایع دستی صادراتی استان را زیورآلات، گیوه، مصنوعات چرمی، ساز‌های چوبی، گلیم، احجام چوبی و مصنوعات میناکاری عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین اهداف این معاونت برای کمک به افزایش روند صادرات، احداث بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در مبادی مرزی است.

کوگانی با بیان اینکه صنایع دستی استان نیازمند حمایت همه مسئولین است، خاطر نشان کرد: هنرمندان ما در کشور شناخته شده و صاحب برند هستند راه‌اندازی نمایشگاه‌های خارج از کشور هم همت و حمایت مسئولین را می‌طلبد تا صنایع‌دستی استان را معرفی و به صادرات آن کمک کنیم خوشبختانه سال گذشته رتبه دوم صادرات محصولات صنایع‌دستی را در کشور کسب کردیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: