April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۴۴۹
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی از نگرانی صهیونیست‌ها از توافق میان آمریکا و ایران پرده برداشت.

جروزالم پست گزارش داده است که توافق بین تهران و واشنگتن همزمان با نگرانی اسرائیل صورت گرفته و تل آویو می‌ترسد که دولت بایدن به دنبال تفاهمی با ایران باشد. تفاهمی که همزمان به تهران اجازه خواهد داد تا بسیاری از ظرفیت‌های هسته‌ای خود را حفظ کند.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: «موضع اسرائیل مشخص است. تمهیدات و توافقی که زیرساخت‌های هسته‌ای ایران را از بین نمی‌برد، برنامه هسته‌ای این کشور را متوقف نمی‌کند و فقط بودجه‌ای را در اختیار ایران قرار می‌دهد که باعث نگرانی است.»

در همین راستا ران درمر، وزیر امور استراتژیک نتانیاهو قرار است اواخر این هفته به واشنگتن سفر کند تا با دولت بایدن درباره ایران و توافق احتمالی آمریکا و عربستان سعودی که شامل عادی‌سازی روابط با تل آویو می‌شود، گفتگو کند.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درپی توافق ایران و آمریکا که به موجب آن بازداشتی‌های آمریکایی در تهران آزاد می‌شوند و همچنین اموال بلوکه شده ایران در برخی کشور‌ها به کشورمان باز خواهند گشت، واکنش نشان داد.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: «این‌ها ترتیباتی بوده که زیرساخت‌های هسته‌ای ایران را از بین نبرده و برنامه هسته‌ای ایران را نیز متوقف نمی‌کند و فقط بودجه‌ای را در اختیار تهران قرار می‌دهد که در خدمت تروریسم خواهد بود.»

کاخ سفید پنجشنبه اعلام کرد ۵ زندانی دو تابعیتی آمریکایی-ایرانی که در تهران در زندان اوین به سر می‌بردند، به حبس خانگی منتقل شده‌اند. رسانه‌های آمریکایی می‌گویند تصمیم برای انتقال آمریکایی‌ها به حبس خانگی در هتلی در تهران، بخشی از توافقی است که بین واشنگتن و تهران انجام شده و بر اساس آن، در ازای آزادی زندانیان آمریکایی که در تهران هستند، ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران آزاد خواهد شد. یکی از منابع مطلع در مورد این توافق گفت که روند انتقال وجوه به قطر احتمالا ۳۰ تا ۴۵ روز طول می‌کشد و دو منبع گفتند که این پول قبل از رسیدن به قطر از طریق سوئیس منتقل خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: