April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۴۶۸
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
0
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تجهیز شبکه راداری و به روز رسانی تجهیزات نیاز ضروری و اساسی در کشور به شمار می رود.

تجهیز شبکه راداری کشور نیاز ضروری و اساسی است

خانم سحر تاجبخش گفت: در حوزه تجهیزات هواشناسی با استاندارد‌های بین المللی فاصله بسیار زیادی داریم و اکنون در حوزه تجهیز هواشناسی اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

به گفته رئیس سازمان هواشناسی کشور، در بحث تجهیزات هواشناسی با استاندارد‌های بین‌المللی فاصله داریم. یکی از نیاز‌های اساسی و ضروری کشور، شبکه راداری است.

او ادامه داد: نیمه شرقی کشور متاسفانه فاقد رادار است و باید شبکه پایش هواشناسی را تجهیز کنیم. در شرایط فعلی حداقل ۱۶ رادار هواشناسی در کشور کمبود داریم که درخواست تامین فوری این تعداد رادار را ارائه داده‌ایم، این موضوع به اطلاع رئیس جمهوری هم رسیده است.

تاجبخش گفت: تامین تجهیزات فرآیند‌هایی دارد و همه را باید از خارج خریداری کنیم. شرایط تحریم کار را سخت کرده، اما تلاش می‌کنیم با کمک دولت، وضع را بهبود ببخشیم.

او افزود: مسئله تحریم خیلی ما را اذیت می‌کند، اما سعی می‌کنیم با دور زدن تحریم‌ها، تجهیزات را تامین کنیم.

رئیس سازمان هواشناسی ادامه داد: هشدار‌های سازمان هواشناسی باید دقیق‌تر شود، برای این کار نیازمند داده و اطلاعاتی هستیم. الان نمی‌دانیم درختان فرسوده کجا هستند یا محل تابلو‌های تبلیغاتی ناپایدار کجا قرار دارند.

تاجبخش با اشاره به تغییر اقلیم گفت: مردم هنوز به سطح فرهنگی نرسیده‌اند که خطرات سیل را درک کنند، پیامد‌های تغییر اقلیم بسیار زیاد است و اگر با همین وضع پیش برویم، چیزی برای آیندگان نمی‌ماند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: