April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۵۷۸
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
قائم مقام یک شرکت دانش بنیان از چالش‌های تولید گوشی همراه و موفقیت‌های به دست آمده در این زمینه گفت.

تولید تلفن همراه بومی و تبلت دانش‌آموزی حدودا ۳ میلیون ارزان‌تر از نمونه خارجی

مهدی به‌وندی، قائم مقام یک شرکت دانش بنیان گفت: ما یک شرکت دانش بنیان هستیم که در زمینه تولید تبلت، تلفن همراه، لوازم آی او تی و هوشمند فعالیت می‌کنیم. در فضای کاری، به جز محصولات تلفن، در بحث دوچرخه‌های برقی هوشمند هم وارد شده ایم و فعالیت می‌کنیم. کارخانه ما در منطقه ویژه اقتصادی پیام احداث شده و دو سال و نیم است در آن جا فعال هستیم.

او ادامه داد: از گوشی‌های کیبوردی شروع کردیم؛ امسال وارد تولید گوشی‌های هوشمند شده ایم و سه مدل گوشی هوشمند و یک تبلت در نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر امسال رونمایی شدند. ۱۲ مدل هم گوشی کیبوردی داریم. قیمت گوشی‌های کیبوردی از ۳۹۹ تا ۸۹۹ هزار تومان است.

به‌وندی افزود: در زمینه تولید تبلت، یک تبلت خیلی خوب طراحی کردیم که بیشتر، دانش آموزان در طراحی آن مدنظر بوده اند. این تبلت هم قلم هوشمند و هم صفحه کلید متصل با کیف مخصوص دارد و اندازه آن ۱۰ اینچ است؛ اما سعی کردیم قیمت آن را نسبت به نمونه خارجی حداقل ۳ تا ۴ میلیون کمتر کنیم و هزینه آن حدود ۷ میلیون تومان است.

او گفت: در دولت‌های مختلف عزم بر این بوده که خط تولید تلفن همراه راه بیفتد، اما گاهی بحث مافیای واردات وسط است. رقم واردات تلفن همراه در سال سه میلیارد دلار است و این رقم خیلی زیاد است. کسانی که واردات انجام می‌دهند از ریشه با تولید مخالفند، ما همچنان در جلسات دولتی هم مخالفت‌هایی با تولید داخل داریم. برخی می‌گویند شما چرا تولید می‌کنید؛ واردات انجام دهید.

قائم مقام این شرکت دانش بنیان اضافه کرد: یک نکته خیلی مهم این است که امروزه کار‌های بسیاری با گوشی همراه انجام می‌شوند و اگر روزی تحریم شود، ما چه باید بکنیم؟ او با اشار به اینکه سیستم عامل این گوشی‌ها اندروید است، توضیح داد: نوشتن سیستم عامل از پایه امکان پذیر نیست. هوآوی برای خود سیستم عامل درست کرد، اما از بازار موبایل خارج شد. این یک معضل است، اما لازمه آن تشکیل جلسات و کمیته‌های اختصاصی با متخصصان است.

به‌وندی گفت: وزارت ارتباطات یک سالی است وارد این گود شده و حمایت‌های خوبی داشته، اما باز هم دچار مشکل است. مثلا یک ردیف بودجه تخصیص داده شده برای گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار که اضافه هزینه گمرکی آن باید صرف شود. برای تولید گوشی در داخل کشور، اما این بودجه یک سال است که گم است و هیچ بودجه‌ای به هیچ تولید کننده‌ای تعلق نگرفته است. پرونده من تولید کننده یک سال است که در نوبت است، اما هیچ بودجه‌ای به ما تخصیص داده نشده است. قرار بوده این هزینه را بگیرند و به گوشی‌های تولید داخل اختصاص دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: