April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۶۲۲
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
0
سالانه بیش از ۳۲ میلیون مسافر از خط 5 مترو استفاده می کنند. در خط ۵ متروی تهران سالانه بیش از ۵۲ هزار حرکت قطار در مسیر تهران – گلشهر و بالعکس انجام می شود

بهبود سفر با بهینه‌سازی قطارهای خط ۵ مترو (+اینفوگرافی)

سالانه بیش از ۳۲ میلیون مسافر از خط ۵ مترو استفاده می‌کنند. در خط ۵ متروی تهران سالانه بیش از ۵۲ هزار حرکت قطار در مسیر تهران – گلشهر و بالعکس انجام می‌شود.  

خط ۵ مترو تهران یکی از خطوط برون‌شهری مترو تهران است که دارای ۶۷.۵ کیلومتر طول و با ۱۳ ایستگاه (۱۲ ایستگاه فعال) نخستین خط مترو بهره‌برداری شده در کشور است.

این خط از ایستگاه مترو تهران (صادقیه) نخستین ایستگاه در خط پنج و خط ۲ مترو تهران واقع در ضلع جنوب غربی فلکه دوم صادقیه شروع و در ایستگاه مترو شهید سپهبد قاسم سلیمانی واقع در شهر جدید مهستان به پایان می‌رسد.


بهبود سفر با بهینه‌سازی قطارهای خط ۵ مترو (+اینفوگرافی)


این خط در سال ۱۳۷۷ ابتدا بین دو ایستگاه ایستگاه مترو صادقیه و ایستگاه مترو کرج به بهره‌برداری رسیده بود. در سال‌های بعد به تدریج ایستگاه‌های دیگر خط افتتاح شد.

طرح توسعه خط ۵ به سمت غرب از ایستگاه مترو گلشهر به شهر جدید هشتگرد به طول ۲۵٫۸ کیلومتر در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۹۸ با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهور وقت افتتاح گردید.

شش ایستگاه پایانی این خط، از طرف سازمان حمل‌و‌نقل ریلی کرج به عنوان خط ۱ مترو کرج نیز نامبرده شده است.

گفتنی است بزودی خط ۵ به شهر قزوین توسعه می‌یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: