April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
وزیر آموزش و پرورش:
کد خبر: ۴۰۰۶۶۷
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
صحرایی گفت:تمامی مدرسه‌های کشور وضع علمی خود را به زودی خواهند فهمید به آن‌ها رتبه داده می‌شود و این موضوع حتی مقدمه‌ای بر رتبه بندی مدارس نیز است.

مدارس هم رتبه بندی می‌شوند

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با دست آور‌های شرط معدل در کنکور و انتقادات وارد شده به آن گفت: یکی از اولین دست آورد‌های طرح شرط مدل در کنکور، برنامه درسی ملی است. برنامه درسی با تست سنجیده نمی‌شود. هر چیزی که آموزش داده می‌شود باید فرصت به کار گیری آن نیز فراهم شود.

وی گفت: در امتحانات نهایی پشت در سالن امتحانات کتاب‌های درسی است نه کتاب‌های کنکوری موسسات. چرا که برنامه درسی هدفی دارد، که آن با امتحانات نهایی آموزش و پرورش قابل تحقق است؛ لذا فرآیند آموزش تا انتهای سنجش فرآیندی پیوسته است و اثر سنجش در آموزش خود را نشان می‌دهد.

وی گفت: امروز که امتحانات نهایی برگزار شده است وضعیت علمی کشور را برای اولین بار پس از ۱۷۰ سال به دست آوردیم و اکنون می‌توانیم مبتنی بر این وضعیت برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد:تمامی مدرسه‌های کشور وضع علمی خود را به زودی خواهند فهمید به آن‌ها رتبه داده می‌شود و این موضوع حتی مقدمه‌ای بر رتبه بندی مدارس و معلمان هم می‌شود. چرا که عملکرد آن مدرسه و معلم سنجیده می‌شود و ضریب تاثیر قطعی نیز به عدالت آموزشی نزدیک‌تر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: