May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر تهران مطرح کرد
کد خبر: ۴۰۰۶۸۰
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
رئیس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر تهران گفت: صاحبان پولهایی که ردپای سوال برانگیزی دارند، برای آنکه بتوانند این پولها را وارد بازار کنند، می بایست به روش های مختلف به این پولها تغییر ماهیت دهند که ساده ترین آنها، تبدیل پول کثیف به طلا و دلار است.

بحران سازی بازار طلا و دلار با پولهای کثیف

محمد اسدی جوزانی از ردپای پول‌های کثیف در بازار طلا و دلار خبر داد و گفت: امکان ردیابی معاملات طلا و دلار به سادگی وجود ندارد، بنابراین افرادی که پول های کثیف دارند، وارد بازار می شوند و این پول های مسئله دار را به سکه، شمش طلا و دلار تبدیل می کنند تا از این طریق به پولشویی بپردازند و بتوانند پول هایی که مسئله دار است را وارد نظام اقتصادی کنند.


وی در پاسخ به اینکه آیا معاملات بازار طلا به وسیله دستگاههای انتظامی قابل کنترل نیست گفت: ماموران از صبح تا غروب به اشکال مختلف در لباس رسمی، غیر رسمی و لباس شخصی در بازار حرکت می کنند و تغییرات و معاملات سکه، طلا و دلار را زیر نظر دارند، اما آنهایی که با هدف پولشویی وارد بازار طلا و دلار می شوند، به خوبی می دانند چگونه عمل کنند تا در نظر ماموران دیده نشوند.

 

وی در توضیح بیشتر این مسئله گفت: آنهایی که با قصد پولشویی، پول‌های کثیف را به کشور وارد کنند، هر وقت بخواهند، پول ها را می آورند و سکه و دلار می خرند. آنها حساب های مخصوصی دارند که می توانند این پول ها را جابجا کنند.

 

رئیس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر تهران با تاکید بر اینکه پولشویی با یک حساب صورت نمی گیرد گفت: این افراد حساب های متعدد به نام افراد مختلف دارند و تعداد این حساب ها به اندازه ای زیاد است که بسادگی قابل پیگیری نیست.

 

بیشتر بخوانید:

زنگ خطر طلای آب شده بیخ گوش طلاسازان

 

وی با اعلام اینکه اگر میخواهند گرانی و بحران بازار طلا و ارز را کنترل کنند، بهتر است ردپای پول های کثیف را دنبال کنند گفت: کافیست مسیر ورود این قبیل پول ها را زیر نظر بگیریم تا متوجه شویم پولشویی و پول های کثیف چه نقشی در بحران قیمت طلا و دلار دارد.

 

اسدی جوزانی در پاسخ به اینکه چگونه می توان بازار طلا و ارز را کنترل کرد گفت: بایستی تحرکات بازار با جدیت دنبال شود و به محض آنکه یک باره متقاضی برای خرید طلا و دلار زیاد شد، پیگیری صورت بگیرد که چه کسانی وارد بازار شده اند، چه مقدار خرید می کنند و تا چه اندازه بحران به وجود می آورند، آنگاه به خوبی می‌توان متوجه ردپای پولشویی و پول های کثیف در بازار طلا و دلار شد.

 

وی با اعلام اینکه یک طلا فروش مقدار مشخصی طلا می فروشد و به همان میزان نیز به سرعت طلا میخرد تا جایگزین طلای فروخته شده کند گفت: بنابراین نباید گمان شود که کاسبان طلا، باعث بحران در بازار می شوند.

 

اسدی جوزانی با اعلام اینکه تغییرات قیمت طلا به وسیله افرادی صورت می گیرد که سرمایه های کلان و گاهی تا بیش از هزار میلیارد تومان دارند گفت: در بازار طلا عده‌ای هستند که نقدینگی های قابل توجهی دارند. آنها می توانند با تغییرات کاذبی که در بازار طلا به وجود می آورند، قیمت ها را متحول کنند و از آشفته بازار قیمتها، سود کلانی به جیب بزنند.

 

رئیس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر تهران با اعلام اینکه امروزه یک کاسب طلا نمی تواند بیش از ۳۵۰ میلیون تومان جابجا کند گفت: دویست میلیون تومان از طریق بانک جابجا میشود، ۱۰۰ میلیون تومان اینترنتی و ۵۰ میلیون تومان هم از طریق کارت، پول جابجا میشود، در حالیکه قیمت یک کیلو طلا در بازار کنونی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و اگر کسی بخواهد این پول را جابجا کند، نیاز به استفاده از رویکردهای خارج از سیستم بانکی دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: