کد خبر: ۴۰۰۷۴۵
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
جایزه امسال «آرتور سی کلارک» به رمانی نوشته «ند بیومن» اهدا شد.

معرفی برترین نویسنده رمان علمی تخیلی سال

«ند بیومن» برای نگارش رمانی که هیات داوران آن را به عنوان یک کتاب «پیچیده» و «بامزه» توصیف کرده‌اند، به عنوان برنده جایزه ادبی «آرتور سی کلارک» انتخاب شد.

وقایع رمان «لامپساکر زهرآلود» در حوالی سال ۲۰۳۰ میلادی اتفاق می‌افتد و داستان جست‌وجو برای دسته بازمانده از گونه‌ای ماهی فوق هوشمند را روایت می‌کند. «بیومن» در جریان مراسمی که روز چهارشنبه در لندن برگزار شد به عنوان برنده این جایزه ادبی معتبر اعلام شد که هرساله به برترین رمان علمی تخیلی اهدا می‌شود که در بریتانیا منتشر شده باشد.

این رمان پنجمین کتاب «بیومن» محسوب می‌شود. «حادثه دوربری» (Teleportation Accident) که دومین رمان او بود، در فهرست نامزد‌های اولیه «من بوکر» قرار گرفت. همچنین «بیومن» در سال ۲۰۱۳ به عنوان یکی از رمان‌نویسان برتر جوان بریتانیایی مجله «گرنتا» نام گرفت.

از دیگر کتاب‌هایی که در فهرست نامزد‌های نهایی این دوره از جایزه ادبی «آرتور سی کلارک» قرار گرفتند، به «استخوان‌های مرجانی» نوشته «ای جی سوئیفت» می‌توان اشاره کرد. «مترونوم» اثر «تام واتسون» «ناهنجاری» نوشته «هروه لو تلیه» و ترجمه «آدریانا هانتر»، «بیداری محقق سرخ» اثر «آلیت دو بودار» و «پلوتوشین» اثر «لوسی کیسیک» دیگر آثار راه‌یافته به فهرست نامزد‌های نهایی بودند.

این جایزه ادبی در سال ۱۹۸۷ به نام «آرتور سی کلارک» تاسیس شد که رمان «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» فضایی را در سال ۱۹۶۸ میلادی منتشر کرد. «مارگارت اتوود» نخستین نویسنده‌ای بود که این جایزه ادبی را با نگارش رمان «سرگذشت ندیمه» دریافت کرد. از دیگر برگزیدگان این جایزه ادبی به «کلسون وایتهد» برای «راه‌آهن زیرزمینی» و «امیلی سنت جان مندل» برای «ایستگاه یازدهم» می‌توان اشاره کرد.

«بیومن» به عنوان برنده امسال، ۲،۰۲۳ یورو جایزه دریافت خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: