کد خبر: ۴۰۰۷۴۶
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
مدیر شبکه آموزش گفت: رسانه ملی در دوره جدید نگاه خود را بیش‌تر معطوف به نخبگان، جوانان توانمند و بااستعداد کرده است.

سیما در مسیر بازنمایی نخبگان است

علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با موضوع عملکرد رسانه ملی در بازنمایی جایگاه نخبگان کشور ضمن لزوم توجه به پیشرفت‌های کشور در تمامی حوزه‌های علوم و فنون و بازنمایی آن گفت: رسانه ملی در دوره جدید نگاه خود را بیش‌تر معطوف به نخبگان، جوانان توانمند و بااستعداد کرده است. اگر منصفانه نسبت نخبگان و سلبریتی‌ها را در این دوره در مقایسه با گذشته بررسی کنیم شرایط بهتر شده است البته باید اذعان داشت که تا ایده آل و بازنمایی پیشرفت کشور فاصله زیاد داریم.

وی در ادامه با برشمردن برخی برنامه‌های سیما در حوزه علوم و فنون، تصریح کرد: در شبکه یک سیما برنامه‌های «رویان»، ایران امروز»، «پارسا»، در شبکه سه «رویانیوم» پخش شده است که مخاطبان خود را با وجه سرگرم‌کننده علم و فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا می‌کند و هیچ وقت در رسانه ملی کار‌های آزمایشگاهی در این سطح انجام نشده بود. برنامه «میدون» شبکه سه، همایش نخبگان شبکه چهار، برنامه «پرستاره» شبکه آموزش که میزبان ستاره‌های پر افتخار کشور عزیزمان ایران است و با جوانان پر شور در جهاد خدمت رسانی گفتگو می‌کند، از جمله تولیدات اخبر شبکه‌های تلویزیون است.

عبدالعالی در ادامه این گفتگو همچنین از تولید و پخش برنامه جدید شبکه آموزش خبر داد و گفت: به زودی برنامه‌ای با عنوان «کهربا» به روی آنتن شبکه آموزش خواهد رفت. این برنامه مستند پرتره دانشمندان کشور است که یکی از این برنامه‌ها هم به زندگی دکتر زلفی گل وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری اشاره دارد.

وی افزود: در برنامه «پاناسه»، دانشجویان در دوره‌های دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی که از پایان نامه خود دفاع کردند در قالب یک ویدئو سه دقیقه‌ای طرح و پژوهش خود را معرفی و ارائه می‌کنند از شبکه‌های مختلف تلویزیون در حال پخش است.

مدیر شبکه آموزش در پایان این گفتگو تاکید کرد رسانه ملی در مسیر بازنمایی پیشرفت‌های نخبگان است و ان‌شاء‌الله این اتفاق در آینده برجسته‌تر صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: