کد خبر: ۴۰۰۷۷۲
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
0
سازمان سنجش آموزش کشور جدول زمان بندی ثبت نام و برگزاری ۵ آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

اعلام زمان ثبت نام و برگزاری آزمون‌های ۱۴۰۳ / برگزاری کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت

علی صدر، سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت: کنکور سال آینده در دو نوبت در ۶ و ۷ اردیبهشت و ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است که کنکور ۱۴۰۲ در دو نوبت دی ۱۴۰۱ و تیر ۱۴۰۲ برگزار شد. در کنکور سال ۱۴۰۲ سهم سوابق تحصیلی دانش‌آموزان ۴۰ درصد به صورت قطعی و سهم نتایج کنکور ۶۰ درصد بود.

سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳، ۵۰ درصد قطعی و از نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم است؛ از کنکور ۱۴۰۴ به بعد سهم سوابق تحصیلی ۶۰ درصد است.

بر اساس جدول زمان بندی آزمون‌های سراسری سازمان سنجش، تاریخ ثبت نام ۵ آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ اعم از نوبت اول و دوم کنکور، کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی فنی و حرفه‌ای را اعلام کرد.

بر این اساس، ثبت نام نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ از ۲۱ آبان آغاز می‌شود و تا ۲۷ این ماه ادامه دارد. این آزمون روز‌های ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

همچنین ثبت نام مرحله دوم کنکور نیز از ۷ فروردین سال آینده آغاز می‌شود و تا ۱۲ فروردین ادامه دارد. این آزمون نیز روز‌های ۷ و ۸ تیر سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیز روز‌های ۲۳ تا ۲۹ مهر امسال تعیین شده است و این آزمون ۴ اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

داوطلبان آزمون دکتری تخصصی از ۳۰ مهر تا ۶ آبان می‌توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و این آزمون نیز در چهارم اسفند امسال و همزمان با آزمون کارشناسی ارشد برگزار خواهد شد.

داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی نیز از ۲۷ خرداد تا ۳ تیر سال آینده می‌توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. این آزمون دوم شهریور ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

در نهایت ثبت نام آزمون کاردانی ویژه فنی و حرفه‌ای از ۱۷ تیر ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و تا ۲۴ تیر ۱۴۰۳ ادامه دارد. این آزمون نیز جمعه دوم شهریور سال آینده برگزار می‌شود.

زمان بندی کنکور‌های سراسری سال آینده در یک نگاه:

ثبت نام نوبت اول کنکور: از ۲۱ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۲

برگزاری نوبت اول کنکور: ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ثبت نام مرحله دوم کنکور: از ۷ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳

برگزاری نوبت دوم کنکور: ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳

ثبت نام کارشناسی ارشد: ۲۳ تا ۲۹ مهر ۱۴۰۲

برگزاری کارشناسی ارشد: ۴ اسفند ۱۴۰۲

ثبت نام دکتری تخصصی: ۳۰ مهر تا ۶ آبان ۱۴۰۲

برگزاری دکتری تخصصی: ۴ اسفند ۱۴۰۲

ثبت نام کاردانی به کارشناسی: از ۲۷ خرداد تا ۳ تیر ۱۴۰۳

برگزاری کاردانی به کارشناسی: دوم شهریور ۱۴۰۳

ثبت نام کاردانی ویژه فنی و حرفه‌ای: ۱۷ تا ۲۴ تیر ۱۴۰۳

برگزاری کاردانی ویژه فنی و حرفه‌ای: دوم شهریور ۱۴۰۳

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: