کد خبر: ۴۰۰۷۸۳
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
0
با وجود اعلام شرکت راه‌آهن مبنی بر عرضه بلیت قطار تهران-کربلا از ساعت ۱۰ صبح امروز، هنوز متقاضیان امکان تهیه بلیت این قطار را ندارند.

اختلال در عرضه بلیت قطارهای تهران-کربلا‌

طبق اعلام قبلی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، قرار بود بلیت قطار ترکیبی تهران- کربلا از ساعت ۱۰ صبح امروز از طریق سایت Sale.raheparvaz.com عرضه شود، اما کاربران با مراجعه به این سایت با پیام خطا مواجه می‌شوند.

بررسی‌ها به آنجا رسید که ظاهرا آدرس اعلام شده از سوی شرکت راه‌آهن صحیح نبوده است و کابران باید از طریق آدرس raheparvaz.com برای دریافت بلیت قطار کربلا اقدام کنند.

با این حال مراجعه به آدرس جدید اینترنتی برای تهیه بلیت قطار تهران-کربلا هم حاکی از آن است که در هیچ یک از تاریخ‌های قید شده از سوی شرکت راه‌آهن، قطار موجود نیست و ظاهرا هنوز ظرفیتی برای سیستم در نظر گرفته نشده است؛ بنابراین گزارش مقرر است قطار تهران-کربلا به‌صورت ترکیبی از تهران تا شلمچه با قطار چهار ستاره، سپس مسیر ۳۰ کیلومتری شلمچه تا بصره، با اتوبوس و بعد از آن با قطار عراقی، از بصره تا کربلا سیر کند.

مدت زمان سیر این قطار ۱۸ ساعت در خاک ایران است، ۲ ساعت برای تشریفات گذرنامه زمان لازم است، سپس ۳۰ کیلومتر زوار با اتوبوس تا بصره سیر می‌کنند و پس از آن، ۸ ساعت زمان سیر از بصره تا کربلا خواهد بود.

با توجه به تنوع واگن‌ها در مسیر بصره تا کربلا، قطار تهران - کربلا با ۳ قیمت عرضه می‌شود؛ این قطار با احتساب واگن اتوبوسی در خاک عراق، ۹۶۰ هزار تومان خواهد بود، برای واگن‌های اتوبوسی وی‌آی‌پی در خاک عراق، قیمت کل مسیر، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود و با قطار چهارتخته در خاک عراق، قیمت کل، یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

زمان حرکت قطار تهران- کربلا از مبدا تهران، در تاریخ‌های ۳۱ مرداد، ۴ شهریور، ۲۵ شهریور، ۲۸ شهریور، ۱ مهر و ۴ مهر در نظر گرفته شده است.

زمان برگشت قطار تهران-کربلا از کربلا در تاریخ‌های ۷ شهریور، ۱۱ شهریور، ۱ مهر، ۴ مهر، ۸ مهر و ۱۱ مهرماه است.

ظرفیت این قطار ۳۵۰ نفر است و برای شروع، هفته‌ای یک قطار و بعد از اربعین، هفته‌ای دو قطار در این مسیر، سیر خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: