April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۸۴۰
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
0
رئیس جمهور گفت: دولت از فردای شروع به کار، با عزم جدی و تکیه بر باور عمیق «ما می‌توانیم»، به صورت شبانه‌روزی به‌دنبال حل مشکلات رفت و توانست در شش ماهه اول بر بسیاری از مشکلات فائق آید.

دولت در شش ماهه اول فعالیت بر بسیاری از مشکلات فائق آمد

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز دوشنبه به منظور زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س)، دیدار و گفتگو با مراجع عظام تقلید و شرکت در اجلاس روز جهانی مساجد در مسجد مقدس جمکران وارد استان قم شد.

رئیس جمهور ضمن تشریح مهمترین اقدامات و دستاورد‌های دولت مردمی اظهار داشت: به‌رغم توطئه‌های مکرر دشمنان برای توقف تولید و حرکت رو به رشد کشور، دولت با همه توان و با کمک همه نهاد‌های کشور برای رفع مشکلات در حال تلاش است و به‌حمدالله امروز جمهوری اسلامی از همه زمان‌ها قوی‌تر و دشمنان از همیشه ضعیف‌تر هستند.

رئیس جمهور ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های دولت طی دو سال گذشته، به ۱۲ مشکل گریبان‌گیر کشور پیش از آغاز به کار دولت، از جمله همه‌گیری کرونا و فوت روزانه ۷۰۰ نفر از هموطنان بر اثر این بیماری، کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی، بحران کمبود کالا‌های اساسی، ناترازی در بخش انرژی، رشد اقتصادی صفر درصدی و تعطیلی بسیاری از واحد‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: دولت از فردای شروع به کار، با عزم جدی و تکیه بر باور عمیق «ما می‌توانیم»، به صورت شبانه‌روزی به‌دنبال حل مشکلات رفت و توانست در شش ماهه اول بر بسیاری از این مشکلات فائق آید.

آیت الله رئیسی هم‌ترازی منابع و مصارف دولت در سال اول فعالیت را از جمله دستاورد‌های بسیار مهم و کم‌نظیر دولت برشمرد و افزود: امروز با لطف الهی و مجاهدت دولتمردان رشد اقتصادی ۴ درصدی محقق شده، بیش از۵ هزار کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل به مدار تولید بازگشته، نرخ بیکاری با رقم ۸.۲ به پایین‌ترین رقم خود در چند دهه گذشته رسیده، ناترازی در بخش برق با تمهیدات دولت کاهش یافته و موضوع مسکن به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم کشور که در سال‌های گذشته مورد کم‌توجهی قرار گرفته بود، در دستور کار دولت قرار دارد.

رئیس جمهور همچنین سیاست خارجی متوازن، چند جانبه‌گرایی، ارتباط با کشور‌های همسایه به‌ویژه کشور‌های اسلامی و رشد چشمگیر تجارت خارجی را از دیگر اقدامات و دستاورد‌های حائز اهمیت دولت برشمرد و اظهار داشت: به‌رغم تلاش‌های دشمنان و توطئه‌های مکرر آن‌ها برای توقف تولید و حرکت رو به رشد کشور، دولت با همه توان و با کمک همه نهاد‌های کشور برای رفع مشکلات و برخی تنگنا‌های تحمیل شده در حال تلاش است و به‌حمدالله امروز جمهوری اسلامی از همه زمان‌ها قوی‌تر و دشمنان از همیشه ضعیف‌تر هستند.

دیدار رئیس جمهور با آیت الله سبحانی

آیت الله رئیسی صبح دوشنبه در شهر مقدس قم با آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.

دیدار رئیس جمهور با آیت الله مکارم شیرازی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه در شهر مقدس قم با آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور با آیت الله نوری همدانی دیدار کرد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در اولین برنامه رسمی خود با آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید دیدار کرد.

حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار رئیس جمهور، با درخشان توصیف کردن سوابق دکتر سید ابراهیم رئیسی در مسئولیت‌های مختلف، خدمات و زحمات بی‌شائبه دولت و تلاش‌های بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر شخص رئیس جمهور به‌ویژه در سفر‌های استانی و ارتباطات خارجی را قابل تقدیر دانست.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر دولت به اقشار ضعیف و کم‌درآمد و رفع تبعیض در کشور، بر لزوم مقابله با مشکلات اقتصادی و بالا بردن ارزش پول ملی کشور نیز تاکید کرد.

این مرجع تقلید در ادامه با تاکید بر اهمیت تبیین اقدامات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی، سیاه‌نمایی اقدامات انجام شده و ناامید کردن مردم را از راهبرد‌های دشمن دانست و پرهیز از آن را ضروری دانست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: