کد خبر: ۴۰۰۸۶۶
۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
رییس ستاد اربعین شهرداری تهران گفت: برآورد‌ها نشان می‌دهد چهار میلیون زائر اربعین از ایران عازم عتبات خواهند شد که اگر خانواده‌های آنان و جاماندگان را هم در نظر بگیریم عدد قابل توجهی می‌شود.

۴ میلیون زائر ایرانی عازم کشور عراق هستند

محمد امین توکلی زاده، با بیان اینکه ستاد اصلی اربعین در وزارت کشور با حضور سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف تشکیل می‌شود، گفت: در چند سال گذشته ستاد اربعین زیر ساخت‌های خوبی را در مرز‌ها ایجاد کرده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: شهرداری‌ها در چند کمیته ستاد اربعین اصلی عضو هستند که در این میان معاون خدمات شهری شهرداری تهران در کمیته خدمات شهری ستاد اربعین کشور و معاون حمل و نقل نیز به عنوان عضو موثر کمیته حمل و نقل حضور دارند.

به گفته وی، ستاد اربعین طبق سال‌های گذشته با حکم شهردار تهران تشکیل شده و ریاست آن برعهده معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری است که طبق آن همه سازمان‌ها و مناطق وظایفی برعهده دارد.

مراسم بدرقه زائران امام حسین (ع) در میدان آزادی

معاون شهردار تهران با اشاره به برنامه‌های فرهنگی مدیریت شهری در آستانه اربعین حسینی گفت: برای امسال کارمان را چند هفته پیش از حرم عبدالعظیم (ع) و اهدای احکام شروع کردیم.

وی افزود: این مراسم را در شهر تثبیت کردیم و جمعه این هفته مراسم بدرقه را برای زائران امام حسین (ع) در میدان آزادی خواهیم داشت که آغاز فعالیت‌های ستاد اربعین شهرداری خواهد بود به دلیل اینکه برخی از زائران تا دو روز بعد از اربعین در محدوده حاضر هستند تا دو روز بعد از اربعین هم در آنجا به خدمت رسانی ادامه می‌دهیم.

وی در خصوص تفاوت برنامه‌های اربعین امسال نسبت به سال‌های گذشته نیز گفت: اگر قرار است برای اقدامات داوطلبانه و کار خیرین و مشارکت عمومی الگویی داشته باشیم بهترین الگوی آن مراسم اربعین است از سال گذشته تلاش می‌کنیم تمام مجموعه‌ها و قرارگاه‌های خودمان را در شهرداری به این سمت سوق دهیم و از آن‌ها خواستیم جلسات را با گروه‌های مردمی شکل دهند. در عراق ۴۰ هزار موکب مردمی پای کار می‌آیند تا از این خیل عظیم پذیرایی کنند و می‌توان از این سنت اقتباس کرد.

رییس ستاد اربعین شهرداری تهران تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم ما مردمی سازی بود از ابتدا در این حوزه نیز تاکید کردیم که ما پشت سر مردم حرکت کنیم و تمام قرارگاه‌های ما تحت عنوان مواکب محبان الرضا (ع) با مشارکت مردمی کار خود را انجام می‌دهند در جا‌هایی که مردم نیاز به کمک دارند مثل بحث حمل ونقل ما در شهرداری امکانات را فراهم می‌کنیم.

به گفته وی، امسال ستاد اربعین شعار پرمفهمومی با عنوان حیاتنا الحسین (ع) برای اربعین دارد که دایره بزرگی از مفاهیم مختلف مانند سبک زندگی حسینی و جان خود را برای حسین فدا کردن و با حسین زندگی کردن را می‌توان برای آن تعریف کرد برای بازخوانی فارسی آن نیز عنوان جانم حسین را تعریف کردیم پیرامون آن هم پویش‌های مردمی توزیع اقلام فرهنگی و تولید سرود دیده شده و با توجه به اینکه از کشور‌ها و ملیت‌های مختلف و زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف در مراسم حضور پیدا می‌کنند، کار فرهنگی در آن پیچیده و دشوار است.

توکلی زاده خاطرنشان کرد: یک جبهه فرهنگی بین ملت عراق و ملیت‌های مختلف شکل گرفته و ما جزئی از این جبهه فرهنگی هستیم و پیرامون این شعار در حال طراحی چند پویش هستیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: