April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۸۷۹
۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
0
رییس جمهور پیشین آمریکا به اتهام مداخله در انتخابات و تلاش برای بر هم زدن نتیجه آن باید خود را به زندان جورجیا تسلیم کند.

ترامپ به زندان جورجیا می‌رود

دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا پس از بررسی چهارمین پرونده کیفری خود به اتهام دخالت در روند انتخابات ۲۰۲۰ و تلاش برای بر هم زدن نتیجه نهایی اواخر هفته جاری باید خود را تسلیم مقام‌های قضایی ایالت جورجیا کند.

به گزارش سی ان ان، ترامپ که در حال حاضر در تمام نظرسنجی‌ها پیشتاز نامزد‌های جمهوری خواه در انتخابات ۲۰۲۴ است احتمالاً پنجشنبه یا جمعه هفته جاری باید به زندان جورجیا رجوع کند.

این اقدام ترامپ درست ساعاتی پس از اولین مناظره روز چهارشنبه هفته جاری نامزد‌های جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا که لحظه بسیار تعیین‌کننده‌ای در هر مبارزه انتخاباتی محسوب می‌شود، صورت می‌گیرد.

با این‌حال اولین مناظره جمهوری‌خواهان تحت تأثیر تصمیم ترامپ قرار می‌گیرد که گفته قصد ندارد در این مناظره شرکت کند و درست اندکی بعد از اولین مناظره قرار است خود را به زندان منطقه «فالتون» ایالت جورجیا معرفی کند.

پیش‌تر شبکه «بی بی سی» گزارش کرده بود که ترامپ به همراه چند تن دیگر، در کیفرخواستی شامل ۴۱ فقره اتهام که توسط هیأت منصفه‌ای در بخش فالتون صادر شده با اتهاماتی شامل اخاذی روبرو شده‌اند.

تاکنون هیچ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا نبوده که در چهار پرونده با نزدیک به یکصد اتهام جنایی مواجه است، اما ترامپ قصد دارد با این اقدامات این‌گونه نشان دهد که در عرصه سیاسی همواره رفتار غیرمنصفانه‌ای با او صورت گرفته است.

دونالد ترامپ شامگاه یکشنبه به وقت محلی در شبکه اجتماعی خود اعلام کرد که در مناظره‌های مقدماتی جمهویخواهان که از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد شرکت نخواهد کرد.

وی در ادامه پیام خود گفت: آمریکایی‌ها مرا به خوبی می‌شناسند و برای ریاست جمهوری نیازی به رویارویی عمومی با هیچ رقیبی ندارم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: