April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۰۱۲
۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
رئیس پلیس آگاهی فراجا از آغاز به کار کارآگاهان خبره وابسته به پلیس آگاهی در پرونده‌های معوق خبر داد و گفت: پرونده‌های سرقت در اولویت رسیدگی است.

آغاز فعالیت کارآگاهان خبره پلیس آگاهی در پی‌جویی پرونده‌های معوق

سردار محمد قنبری در آئین آغاز به کار افسران و کارآگاهان خبره وابسته پلیس آگاهی در پی‌جویی، کشف و تعیین تکلیف پرونده‌های معوق با بیان اینکه در تمام دنیا ۱۰۰ درصد پرونده‌های جرایم به طور کامل کشف نمی‌شود، اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد طبیعتاً در طول سال پرونده‌هایی که از سنوات قبل تحت عنوان پرونده‌های معوق در پلیس آگاهی وجود دارد مال باختگانی را دارند که نیاز به پیگیری است.

وی افزود: ما برای اینکه بتوانیم توان افزایی در پلیس آگاهی داشته باشیم ظرفیت بالقوه بسیار قوی به نام کارآگاهان با تجربه را داریم؛ ممکن است آن‌ها بعد از طی سال‌ها خدمت از نظر جسمی تغییر کنند، ولی ذهن آن‌ها همچنان پایدار و ماندگار است که ما از تجربه آن‌ها برای پی‌جویی پرونده‌های راکد استفاده می‌کنیم.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به پی‌جویی، کشف و تعیین تکلیف پرونده‌های معوق پلیس آگاهی خاطرنشان کرد: پرونده‌هایی که در سنوات قبل کشف نشدند در اختیار این کارآگاهان قرار می‌گیرد و تحت نظارت این پلیس در جهت کشف اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه با انجام این کار در سراسر کشور تحرک ویژه‌ای در رسیدگی به کشف پرونده‌ها ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: نیرو‌های جدید ما در کنار این پیشکسوتان ضمن آموزش از تجربیات آنها، در عین حال پرونده‌های راکد در پلیس آگاهی تقلیل و مردم نیز به حق و حقوق خود خواهند رسید.

سردار " قنبری" گفت: این آغاز به کار ابتدا در تهران به صورت پایلوت و با در اختیار گذاشتن تعداد زیادی از پرونده‌های راکد شروع خواهد شد که با استفاده از اولویت زمانی و موضوعی تحت رسیدگی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌های سرقت منزل، مغازه، اماکن و وسایل نقلیه در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرند، عنوان کرد: ما با اهداف مختلفی از ظرفیت این عزیزان استفاده می‌کنیم.

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: بایگانی تجربیات بسیار گران‌بهای خدمت در پلیس آگاهی، ذهن پویا و خلاق و همچنین آموزش حرفه‌ای کارکنان جدیدالورود به صورت حرفه‌ای در کنار این کارآگاهان خبره از جمله دیدگاه‌هایی است که منجر به استفاده از ظرفیت آن‌ها در این اداره شده است.

وی با بیان اینکه تعداد کارآگاهان در این خصوص به مرور رو به افزایش خواهد بود، گفت: هر چه بتوانیم به ظرفیت این عزیزان اضافه کنیم اولویت‌هایمان نیز به تناسب توانمندی‌های آن‌ها به میزان ساعتی که بتوانند کار کنند بیشتر خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: امیدواریم با رسیدگی به پرونده‌های راکد و معوق سال‌های قبل ضمن افزایش درصد کشف نسبت به گذشته بتوانیم اموال مسترد شده را به مال باختگان بگردانیم.

وی اضافه کرد: پلیس آگاهی یکی از تخصصی‌ترین پلیس‌های کشور است که با استفاده از روش‌های علمی توسط کارآگاهان زبده جرایم رخ داده را کشف می‌کنند.

سردار قنبری در پایان صبر و حوصله زیاد، هوش و ذکاوت، دانش و تجربه، خوش فکری، دلسوزی، توانمندی بالا در راه رسیدن به نتیجه را از جمله ویژگی‌های یک کارآگاه عنوان کرد و افزود: در مجموع همه این‌ها یک کارآگاه زمانی خوشحال و خستگی او مرتفع می‌شود که بتواند احقاق حق کند و مجرمی را تحویل عدالت بدهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: