May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۱۵۶
۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
0
قاضی اجرای احکام ناحیه ۳۶ تهران گفت: در یکی از پرونده‌های تصادفات ساختگی، سرکرده باند این تصادفات در ۶ ماه درآمدی بیش از ۵۰۰ میلیون به دست آورده بود.

درآمد‌های بیش از ۵۰۰ میلیونی سرکرده‌های باند‌های تصادفات جرحی

فضل الله قیومی، قاضی اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۶ تهران در مورد جرائم منجر به تصادف ساختگی اظهار کرد: افرادی که در تصادفات جرحی باندی صدمه می‌بینند عموما افراد معتاد و از خانواده‌های فقیر هستند که سواد نداشته و توسط سرکرده باند سر آن‌ها کلاه می‌رود.

وی افزود: اغلب تصادفات ساختگی را در ساعات پایانی شب و یا اوایل صبح و در مکان‌هایی که دوربین و شاهدی وجود ندارد ایجاد می‌کنند که این امر کار را برای بررسی قضات سخت می‌کند.

قیومی با تاکید بر اینکه در پرونده‌هایی که در حیطه تصادفات جرحی و تصادفات مالی وجود دارد معمولا سرکرده‌های باند‌ها بسیار حرفه‌ای هستند و ردی از خود برجا نمی‌گذارند بیان داشت: برای تشخیص تصادفات ساختگی در دادسرا‌ها راهکار‌های مختلف از جمله توجه به نظر پزشکی قانونی، استناد به فایل صوتی اورژانس، گزارش کلانتری، بازبینی گزارش افسر راهنمایی و رانندگی و استعلام BTS تلفن همراه و ... وجود دارد.

وی اظهار کرد: معمولا تصادفات ساختگی به دو منظور انجام می‌شود که در نوع اول صحنه سازی برای دریافت خسارت از محل بیمه بدنه اتومبیل و نوع دوم صحنه سازی برای دریافت خسارت از محل بیمه شخص ثالث و بیمه حوادث راننده است.

قاضی اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۶ تهران اظهار کرد: در خسارت‌های بدنی که ایجاد می‌شود هدف فوت شخص نیست و فقط دریافت دیه و منفعت مورد نظر است و هر چقدر وضعیت اقتصادی جامعه بدتر می‌شود تعداد تصادفات ساختگی نیز افزایش می‌یابد.

قیومی گفت: عواملی مانند فقر، فاصله طبقاتی، بیکاری، اعتیاد، بالا رفتن نرخ بیکاری، افزایش افسردگی‌های اجتماعی، تصور عدم قبح و جرم بودن عمل وانمود کردن به تصادف ساختگی، فرآیند ساده دریافت خسارت و بیمه از صندوق دیه و شرکت‌های بیمه، فایده بیشتر از هزینه و .. از عوامل رشد تصادفات ساختگی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه تصادف ساختگی عبارت است از انتصاب صدمات عمدی و غیر مرتبط به حادثه تصادف رانندگی یا حادثه واژگونی خودرو با هدف کسب خسارت مالی یا بدنی گفت: بر اساس جرم انگاری ماده ۶۱ قانون بیمه اجباری هر فردی که با انجام اعمال متقلبانه و صحنه سازی سوری تصادف و یا تعویض خودرو یا ایجاد خسارت عمدی، وجوهی را از بابت خسارت دریافت کند به حبس تعزیری درجه ۶ و جزای نقدی معادل دو برابر وجوه دریافتی محکوم می‌شود و به نوعی در این ماده تعریف دیگری از تصادف ساختگی ارائه شده و تصادف ساختگی یک عمل متقلبانه محسوب می‌شود که فرد با صحنه سازی، تعویض خودرو یا ایجاد خسارت عمدی و ... وجوهی را دریافت می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: