April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۲۴۳
۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
نماینده ائتلاف پارلمانی «دولة القانون» عراق در تحلیلی تحرکات نظامی مشکوک اخیر آمریکا در مناطق مرزی عراق و سوریه را با فرار گروهی عناصر تروریستی داعش از زندانی در شرق سوریه مرتبط دانست.

نماینده عراقی: فرار زندانیان داعش در سوریه مشکوک است

«عباس المالکی» نماینده پارلمان عراق و از سران ائتلاف «دولة القانون» امروز دوشنبه در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه به زوایای پنهان ارتباط معنادار فرار اخیر عناصر تروریستی داعش از یکی از زندان‌ها در حسکه سوریه با تحرکات مشکوک اخیر آمریکا در غرب عراق پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری المعلومه، وی با اشاره به نفوذ سنتی واشنگتن در منطقه غرب آسیا و به ویژه در میان کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس گفت: آمریکا خود را کنشگر بلامنازع و محوری در منطقه خلیج فارس می‌داند و لذا اجازه پدیدار شدن هیچ گونه قدرت و رقیب خارجی در این منطقه را نخواهد داد.

عضو ائتلاف دولة القانون با اشاره به نقش واشنگتن در بحران آفرینی به ویژه طی سال‌های اخیر در عراق افزود: علت این بحران آفرینی‌های کاخ سفید به هراس آمریکایی‌ها از زمزمه نفوذ چین در عراق طی سال‌های گذشته برمی‌گردد و به همین منظور، با خلق سناریو‌های آشوب افکنی، دولت «عادل عبدالمهدی» را براندازی کرد.

وی تصریح کرد: کاخ سفید طی سال‌های گذشته با گسیل نیرو‌های خود به سوریه نه تنها توانست به نفوذ و هیمنه‌ای که پیشتر در سوریه نداشت، دست یابد، بلکه هدف اصلی تحرکات نظامی آمریکا در منطقه پایان دادن به نفوذ روسیه و چین در خاورمیانه است. اکنون نیز آمریکا با تکرار سناریو‌های سابق خود در بحران آفرینی و آشوب در مناطقه مرزی همجوار خود با سوریه درصدد قطع خطوط تماس و امدادی میان کمربند مقاومت؛ یعنی، ایران، عراق، سوریه و لبنان است.

قانونگذار عراقی با اشاره به سناریوی مشکوک فرار گروهی عناصر تروریستی داعش از زندان «غویران» تحت کنترل شبه‌نظامیان قسد مورد حمایت آمریکا تاکید کرد که اگرچه انتشار این خبر به ترس و نگرانی مردم دامن زده است، اما بایستی منتظر توطئه‌های تروریستی جدیدی باشیم که آمریکا برای منطقه آماده کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: