April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۲۵۶
۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
0
بگاه «بوابه الوسط» لیبی ادعا کرد که وزیر خارجه معزول این کشور که به ترکیه گریخته بود، استانبول را به مقصد لندن ترک کرده است.

وزیر خارجه معزول لیبی از استانبول به لندن گریخت

وبگاه «بوابه الوسط» لیبی، که روز گذشته از فرار «نجلاء المنقوش» وزیر خارجه برکناری این کشور به دلیل دیدار با «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به ترکیه خبر داده بود، به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که وی ظهر روز دوشنبه (۲۸ آگوست)، استانبول را به مقصد لندن ترک کرد، در حالی که سایر اعضای خانواده‌اش همچنان در ترکیه به سر می‌برند.

سالمین اسعد، مشاور نجلا المنقوش با تایید این خبر به روزنامه نیویورک تایمز گفت که وزیر خارجه لیبی به دلیل «نگرانی نسبت به جانش» به ترکیه رفته است.

پیش‌تر، یک منبع آگاه امنیتی در گفتگو با «بوابه الوسط»، تصریح کرده بود که المنقوش، فرودگاه بین‌المللی «معیتیقه» را با یک هواپیمای اختصاصی از نوع «فالکون» که متعلق به دولت وحدت ملی موقت لیبی است، به مقصد ترکیه ترک کرده است.

اما پس از آن، دستگاه امنیت داخلی لیبی با اشاره به این‌که نام المنقوش در فهرست افراد ممنوع الخروج است و وی از مجاری رسمی و از فرودگاه بین المللی معیتیقه، از کشور خارج نشده است.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار خبر دیدار محرمانه هفته پیش وزیر امور خارجه لیبی با همتای صهیونیستی در ایتالیا، خشم مردم و نهاد‌های سیاسی لیبی را برانگیخت و معترضان در شهر الزاویه و تاجوراء لیبی پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند و کاربران لیبی نیز در شبکه‌های اجتماعی این دیدار را محکوم و آن را خیانت توصیف کردند. کار به جایی رسید که رئیس دولت موقت وحدت ملی لیبی نجلا المنقوش را از پست خود تعلیق و او را برای تحقیق به سازمان‌های نظارتی معرفی کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: