کد خبر: ۴۰۱۳۰۵
۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
0
درآمد در فارکس چقدر است؟، میانگین درآمدهای تریدرهای فارکس، درآمد ماهیانه یک تریدر در فارکس، کسب درآمد دلاری در فارکس

معرفی بازار فارکس و راه‌های کسب درآمد از فارکس در ایران

درآمد از فارکس یکی از مباحث جذاب این روزها به‌خصوص در فضای مجازی است. با وجود تورم بالا در ایران و وضعیت اقتصادی ناامیدکننده و همینطور سقوط ریال ایران به رتبه آخر از نظر ارزش، بسیاری از افراد، خصوصاً جوانان به فکر کسب درآمد دلاری اُفتاده‌اند. یکی از راه‌های کسب چنین درآمدی، فعالیت در بازار فارکس است.

درآمد دلاری از بسیاری از جهات می‌تواند بسیار جذاب باشد؛ اولاً راه مقابله و خنثی کردن تورم است، دوماً به نسبت ریال، با زحمت یکسان، چندین برابر درآمد حاصل می‌شود، و سومآً می‌توان به چشم کار پاره‌وقت و شغل دوم با درآمد عالی به آن نگاه کرد.

بازار فارکس یکی از راه‌های نسبتاً ساده برای کسب درآمد دلاری از طریق معامله‌گری در بازارهای مالی است. از آنجایی که ارز تمام کشورهای بزرگ و مطرح در این بازار معامله می‌شود، فارکس را بزرگترین بازار در تمام دنیا می‌دانند.

در واقع فرصت بسیار مناسبی برای همه فرآهم است تا با خیال آسوده به کسب درآمد بپردازند و نگران وجود صف خرید و فروش و نوسانات عجیب و غریب هم نباشند، چراکه این بازار بزرگتر از این حرف‌هاست!

اما آیا واقعاً می‌توان راحت از فارکس درآمد کسب کرد؟ درآمد معامله‌گرهای فارکس در ایران چقدر است؟ در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم و تکلیف را روشن می‌کنیم!

آموزش و راه های کسب درآمد از فارکس در سایت :  bfxbroker  

فارکس (FOREX) مخفف Foreign Exchange به معنی تبادل ارزهای خارجی است و در واقع بازار خرید و فروش ارز کشورهای مختلف به حساب می‌آید.

بازار فارکس بیست و چهار ساعته و پنج روز هفته، از دوشنبه تا جمعه باز است. روزهای شنبه و یکشنبه این بازار تعطیل است و هیچ خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد.

حجم خرید و فروش و تراکنش‌های فارکس در روز بیش از حد تصور است – مثبت 5 میلیارد دلار آمریکا در روز! این عدد آنقدر بزرگ است تا شما را وسوسه کند حتی برای یکبار هم که شده به این بازار سری بزنید.

در فارکس همیشه خریدار و فروشنده حضور دارند و در هر ساعتی می‌توانید با هر حجمی خرید و فروش انجام دهید. این بازار به شما استفاده از اهرم معاملاتی (لوریج) را می‌دهد؛ به این معنی که با اعتبار چند برابری می‌تواند معامله کنید. 28 جفت‌ارز و سهم‌های دیگر مانند طلا و نفت و غیره در اختیار شما هستند.

تمام این موارد بعلاوه‌ی ده‌ها ویژگی دیگر باعث شده فارکس یکی از جذاب‌ترین بازارها برای ترید باشد. اما از چه راه‌هایی می‌توان در فارکس کسب درآمد کرد؟

خوشبختانه، علیرغم تمام تحریم‌ها علیه ایران، تریدرهای ایرانی می‌توانند از راه‌های مختلف از فارکس در ایران کسب درآمد کنند. برای ترید در فارکس در ایران چالش‌های زیادی نداریم؛ هرچند بعضی محدودیت‌ها کار را سخت کرده است، اما اصل مطلب به قوت خودش باقیست.

معمولاً برای کسب درآمد از فارکس در ایران، افراد سراغ 4 مسیر می‌روند:

  1. ترید

  2. سرمایه‌گذاری

  3. حساب‌‌های مشترک

  4. آموزش

ترید  معامله کردن در بازار فارکس

اولین راه و تقریباً راهی که بیشتر افراد انتخاب می‌کنند این است که با یادگیری مبانی بازارهای مالی و گذراندن دوره‌های عمومی مانند تحلیل تکنیکال و فاندمنتال، و کسب اندکی تجربه در حساب‌ دمو، با سرمایه واقعی خود وارد دنیای خرید و فروش جفت‌ارزهای مختلف در فارکس می‌شوند.

ترید در فارکس تجربه بسیار جالب و هیجان‌انگیزی است. تریدرها عموماً از سفته‌بازی (خرید در قیمت X و فروش در قیمت بالاتر) سود کسب می‌کنند.

سرمایه‌گذاری در فارکس

روش دوم، سرمایه‌گذاری در فارکس است؛ بدین معنی که یک تریدر، حال کوتاه‌مدت یا بلندمدت، یک سهمی را تحلیل می‌کند. برای مثال، سهم GBP/USD (پوند انگلیس به دلار آمریکا).

سپس بسته به تحلیل خود اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند و ممکن است چندین هفته یا چندین ماه برای رسیدن به سود مورد نظر صبر کند. سپس معامله را می‌بندد و سود خود را برداشت می‌کند.

سرمایه‌گذاری در فارکس هم نوعی ترید کردن در این بازار به ‌حساب می‌آید؛ با این تفاوت که در حالت عادی معمولاً تریدرها سراغ معاملاتی می‌روند که در مدت زمان کوتاهی باز و بسته می‌شوند – نهایتاً 2 یا 3 روز، اما در سرمایه‌گذاری، دید بسیار بلندمدت است.

حساب PAMM - اگر ترید نمی‌دانید

روش سوم که کمتر مرسوم است، سرمایه‌گذاری در یک حساب مشترک (حساب پم / PAMM) است. در این مدل سرمایه‌گذاری، فرد به هر دلیلی ترید نمی‌کند، یا به آن علاقه‌ای ندارد یا فرصتی برای ترید ندارد. در این صورت، حساب خودش را شارژ می‌کند.

سپس، یک تریدر حرفه‌ای را انتخاب می‌کند و حساب خودش را به معاملات آن تریدر متصل می‌کند. در این حالت، معاملات آن تریدر حرفه‌ای روی حسابش کپی می‌شوند و از این طریق کسب سود (و البته گاهی ضرر) اتفاق می‌اُفتد.

مزیت این روش این است که پول از حساب خارج نمی‌شود و هر زمان قابل برداشت است. البته این روش جزئیات بسیار زیادی دارد که هر تریدر باید از آنها آگاه باشد.

آموزش فارکس  کسب درآمد غیرمستقیم از فارکس

در نهایت راه چهارم، آموزش فارکس را در لیست داریم که به‌نوعی کسب درآمد غیرمستقیم از بازار است. بسیاری از افراد دانش و تجربیات خود را در قالب دوره‌های حضوری، آنلاین، پکیج، و غیره در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند و از این راه درآمد دارند.

البته متاسفانه تعداد افرادی که به اسم پول درآوردن از فارکس اقدام به کلاهبرداری می‌کنند کم نیست و باید حتماً صلاحیت مدرس و دوره مورد تایید عموم افراد و به ویژه حرفه‌ای‌های این راه باشد.

آیا ترید در فارکس پر سود است؟ با ترید در فارکس ثروتمند می‌شویم؟

به هیچ عنوان نمی‌توان پاسخ قطعی به این سوال داد. مشاغلی مانند فرش و طلا در نظر بسیاری از افراد پرسود و عالی هستند، اما قطعاً می‌توان نمونه‌هایی پیدا کرد که افراد در این مشاغل شکست خورده و تمام سرمایه‌شان را از دست داده‌اند.

فارکس نیز مانند بسیاری از مشاغل هم می‌تواند عالی باشد، هم بسیار بد، هم معمولی، هم بدون سود و ضرر خاصی! اینکه چقدر بتوان از این بازار بزرگ درآمد کسب کرد کاملاً به خود معامله‌گر بستگی دارد.

پس این فرضیه که با ترید در فارکس حتماً ثروتمند می‌شویم را باید باطل بدانیم. از طرفی، قرار نیست تماماً در این بازار ضرر بدهیم.

عده‌ای نیز حضور دارند که به دلایل مختلف فارکس را از اساس رد می‌کنند و باخت در این بازار را حتمی ‌می‌دانند. برعکس، عده‌ای دیگر امید واهی به این بازارها دارند و دار و ندار خود را در این راه صرف می‌کنند.

هر دو رویه اشتباه است. بهترین کار این است که با تحقیق و بررسی، عقلانی تصمیم بگیریم.

درآمد در فارکس به چه عواملی بستگی دارد؟

در پاسخ به این سوال می‌توان از ده‌ها عامل نام برد. حتی سر و صدای یک کودک در کنار ما ممکن است حواس ما را پرت کند و در معامله کردن اشتباه کنیم! اما طبق نظر بزرگان این عرصه و کتب مختلف، 5 عامل در موفقیت در معامله در بازارهای مالی بسیار نقش دارند. این عوامل عبارت‌اند از:

  1. آموزش

  2. استراتژی معاملاتی

  3. مدیریت سرمایه

  4. مدیریت ذهن

  5. نظم

آموزششرط اول موفقیت در هر کاری، داشتن علم و مهارت در آن است. اگر می‌خواهید در فارکس موفق باشید، باید کامل آموزش ببینید و تمام نکات بازار را خوب بدانید و تجربه کنید.

به بیان ساده، برای اینکه بتوانیم در فارکس حرفه‌ای ترید کنیم، باید مبانی را خوب یاد بگیریم، دوره‌های تکمیلی را شرکت کنیم، مدتی در حساب دمو تجربه کسب کنیم، با سرمایه کم وارد بازی شویم و سپس حرفه‌ای ترید کنیم.

در غیر این صورت، ترید در فارکس بیشتر شبیه قمار می‌شود که گاهی در آن برنده هستیم، اما در نهایت بازنده‌ی بزرگ خواهیم بود.

استراتژی معاملاتیاستراتژی معاملاتی یعنی بدانیم کجا باید وارد معامله شویم و کجا از آن خارج شویم. ساده به نظر می‌رسد، اما برای طراحی یک استراتژی معاملاتی مناسب باید مدت‌ها وقت بگذارید و زحمت بکشید.

بدون داشتن یک برنامه‌ی معاملاتی درست، در میان چارت‌ها و کندل‌ها بیشتر سردرگم خواهید بود و نمی‌توانید تصمیم درست بگیرید. طبیعتاً قرار نیست لحظه به لحظه معامله کنیم. یک معامله‌گر موفق شاید در روز 3 یا 4 معامله انجام دهد و سود خوبی کسب کند.

پس یکی از موارد مهم در کسب درآمد از فارکس، داشتن یک استراتژی معاملاتی با برآیند مثبت است. البته این استراتژی گاهی می‌تواند یک ربات معامله‌گر هم باشد. استراتژی معاملاتی یکی از سه ضلع مهم فارکس است.

مدیریت سرمایهضلع دوم را می‌توان «مدیریت سرمایه» نامید. این موضوع به‌قدری مهم و گسترده است که دوره‌های مجزا و حرفه‌ای برای آن وجود دارد.

مدیریت سرمایه، در مواقع سود، و همینطور در مواقع بحران می‌تواند شما را نجات دهد. برای مثال، در هر معامله چقدر باید از سرمایه خودمان را ریسک کنیم؟ حد ضرر کجا باشد؟ در شرایط پرنوسان بازار چه باید بکنیم؟ تمام این سوالات و ده‌ها مورد دیگر در مدیریت سرمایه پاسخ داده می‌شوند.

مدیریت ذهنتریدرها انسان هستند و مانند هر انسان دیگری احساسات دارند. طبیعتاً بعد از سود خوشحال می‌شوند و بعد از ضرر ناراحت. اینکه بتوان ذهن را مدیریت کرد، و به‌عنوان نمونه، بعد از ضرر دنبال انتقام گرفتن از بازار نباشیم، بسیار مهم است.

همینطور اینکه بتوانیم محیط اطراف و زندگی خود را مدیریت کنیم و ترید به آنها آسیبی نرساند نیز در جایگاه خودش بسیار اهمیت دارد. تا زمانی که ذهن شما آماده نباشد، نمی‌توانید درست ترید کنید.

نظمترید مثل ورزش حرفه‌ای است. یک ورزشکار برای موفقیت باید در تمرینات نظم داشته باشد. تریدرها هم باید نظم خاصی را رعایت کنند. از بیدار شدن و آمادگی ذهنی گرفته، تا قدرت پذیرش ضرر، حفظ آرامش و تلاش برای بازگشت به بازار.

رعایت 5 اصل گفته‌شده، قطعاً هر فردی را با هر سطحی از علم، به یک تریدر موفق تبدیل خواهد کرد. برعکس، افراد بااستعداد، بدون رعایت اصول، ابداً موفق نخواهند شد.

درآمد فارکس در ایران چقدر است؟ تریدرهای فارکس چقدر پول در می‌آورند؟

اما دربارۀ بحث شیرین درآمد فارکس در ایران باید گفت، درآمد تریدرها در ایران از یک جهت متغیر است؛ تغییر قیمت دلار. این تغییر قیمت هم بسیار عالیست، و هم گاهی ناراحت‌کننده. طبیعتآً با افزایش قیمت دلار، سودی که تریدر به‌دست می‌آورد، بیشتر و بیشتر می‌شود.

اما در طرف دیگر، فرض کنید 500 دلار به حساب خود واریز کرده‌اید. با کاهش قیمت دلار، اصل سرمایه شما در تبدیل به ریال دچار کاستی می‌شود و در طرف دیگر شما باید سود بیشتری کسب کنید تا اختلاف قیمت دلار هنگام شارژ حساب نسبت به لحظه فعلی را جبران کنید.

اما در مجموع تریدرهای فارکس در ایران درآمد خوبی دارند، چراکه از تورم دور هستند و در شغل ترید انعطاف بسیار زیادی وجود دارد. از طرفی هیچ محدودیتی در سقف درآمد نیست.

میانگین درآمد تریدرهای فارکس

اینکه تریدرهای فارکس چقدر پول درمی‌آورند، در درجه اول به رعایت اصول گفته‌شده و در درجه دوم به چند عامل بستگی دارد.

اول اینکه باید بپرسیم سرمایه اولیه یک تریدر چقدر است؟ قطعاً وقتی سرمایه اولیه بالا باشد، حجم معاملات نیز به نسبت بالاتر، و سود چند برابر خواهد بود. اما با سرمایه اندک 200 دلار، نمی‌توان حجم بالایی در معاملات در نظر گرفت.

دوم اینکه باید بدانیم یک تریدر چه مقدار ریسک را می‌پذیرد؟ هرچه مقدار ریسک بالاتر باشد، درآمد بیشتر خواهد بود. البته در طرف دیگر، ریسک از دست رفتن سرمایه نیز بالاتر می‌رود.

سوم اینکه، سبک معاملاتی یک تریدر چیست؟ بعضی از معامله‌گرها، روزانه چند معامله انجام می‌دهند؛ بعضی هفته‌ای 2 یا 3 معامله می‌کنند؛ و بعضی در هر ساعت دنبال 10+ معامله در بازار هستند. همه اینها بر سود نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

متاسفانه هیچ آمار و اطلاعات دقیقی دربارۀ اینکه تریدرها در سرتاسر دنیا، یا ایران، چه مقدار درآمد دارند، وجود ندارد. اما یک تریدر حرفه‌ای به‌طور میانگین اگر ماهیانه 10 الی 20 درصد نسبت به سرمایه اولیه خودش سود کسب کند، یعنی عملکرد بسیار عالی داشته است.

فرض را بر این می‌گذاریم که تریدرها، میانگین، حداقل 500 دلار در حساب دارند. اگر هر تریدر ماهیانه بتواند 10 درصد سود بگیرد، یعنی 50 دلار، با در نظر گرفتن شرایط و دید خوشبینانه، تریدرها میانگین بین 5 تا 20 میلیون تومان در ماه در بدترین حالت در ایران درآمد دارند.

البته باز هم نمی‌توان به این اعداد تکیه کرد و اینها صرفاً یک حدس آگاهانه هستند.

منبع: بهترین بروکر فارکس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: