April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۳۴۱
۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
0
دولت فرانسه سال‌ها است که محدودیت‌های جدی علیه مسلمانان ایجاد کرده تا آنجا که بانوان مسلمان در به اصطلاح مهد دموکراسی اجازه انتخاب پوشش ندارند!

اروپای مدعی آزادی درباره «حجاب» چه می‌گوید؟

«گابریل عطال» وزیر آموزش فرانسه طی مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی فرانسوی TF ۱ به تازگی خبر داد که از سال تحصیلی جاری پوشش «عبایه» در مدارس ممنوع خواهد شد. «عبایه» چادر سیاه تمام قدی است که برخی زنان مسلمان می‌پوشند و در ایران به آن چادر عربی گفته می‌شود. به نوع مردانه همین پوشش بدون در برگرفتن قسمت سر «عبا» گفته می‌شود.

وزیر آموزش ۳۴ ساله فرانسه گفته پوشیدن عبایه از سال تحصیلی جدید دیگر در مدارس دولتی فرانسه امکان پذیر نخواهد بود. او در توجیه این تصمیم خود گفته که وقتی وارد کلاس می‌شوید، نباید بتوانید مذهب دانش‌آموزان را فقط با نگاه کردن به آن‌ها تشخیص دهید! این وزیر فرانسوی بر تلاش خود برای «تعیین قوانین شفاف در سطح ملی» تاکید کرد و افزود که مدیران مدارس فرانسه در تمام نقاط این کشور باید قبل از شروع سال تحصیلی از ۴ سپتامبر، از این قوانین پیروی کنند.

فرانسه یکی از بزرگ‌ترین جامعه مسلمانان را در میان کشور‌های اروپایی دارد و چنین تصمیمی می‌تواند باعث اعتراض بخش زیادی از مردم این کشور شود. این تصمیم در شرایطی گرفته شده است که غربی‌ها از جمله مسئولان فرانسه بار‌ها با دخالت در امور جمهوری اسلامی ایران و با نادیده گرفتن قانون و عقاید دینی بخش اعظمی از مردم کشورمان در ارتباط با قانون حجاب و پوشش زنان کشورمان دخالت کردند.

غربی‌ها هر از چند گاهی با کمک از بازیگران دست نشانده خود چه در داخل کشور و چه همراهان خود در خارج کشور به دنبال آن بودند که عنوان کنند زنان در ایران حق انتخاب ندارند و نمی‌توانند پوشش خود را انتخاب کنند و این صحبت‌ها که در این سال‌ها با کمک غول‌های رسانه‌ای بزرگ جهانی شکل و شمایلی جذاب به خود گرفته است همیشه از مهمترین بخش‌های این رسانه‌ها و غربی‌ها موضوع حجاب زنان ایران و حق پوشش آن‌ها بوده است. در شرایطی که در تمامی این کشور‌ها در ارتباط با حجاب زنان قانون وجود دارد و در صورت تخطی از آن افراد با جریمه‌های سنگین مواجه می‌شوند، اما رسانه‌های غربی هیچگاه در این باره حرف نمی‌زنند و کم نیستند سلبریتی‌هایی که با بازی در زمین دشمن همان حرف‌های غربی‌ها را می‌زنند و حجاب را عاملی محدود کننده می‌دانند. همین افراد که از آزادی صحبت می‌کنند هیچ گاه از محدودیت غربی‌ها درباره حجاب سخن نمی‌گویند، اما واقعیت آن است که غرب از آزادی استفاده ابزاری می‌کند و آن را در جهت منافع خود می‌داند.

قوانین ضد حجاب اسلامی تنها به فرانسه محدود نمی‌شود، در اتریش پوشاندن کامل چهره ممنوع است. بر اساس قانون منع حجاب در اتریش، زنان نمی‌توانند در مکان‌های عمومی چهره خود را بپوشانند و در صورت تخطی از این قانون خاطی ۱۷۰ یورو جریمه خواهد شد. همچنین اتریش در سال ۲۰۱۹ حجا‌ب را برای کودکان تا ده سال ممنوع کرد تا برابری بین زن و مرد را ترویج کند. این ممنوعیت همچنین برای تقویت یکپارچگی اجتماعی در مورد آداب و رسوم محلی است.

نمایندگان پارلمان هلند قانون منع حجاب/پوشش برقع برای زنان در اماکن عمومی در این کشور را تصویب کرده‌اند. به موجب این قانون، زنان حق استفاده از این نوع حجاب را در مکان‌هایی مانند مکاتب، بیمارستان و وسایل نقلیه‌ی عمومی این کشور ندارند. کسانی که این قانون را زیر پا بگذارند به پرداخت ۳۹۰ یورو جریمه محکوم خواهند شد. آلمان نیز از این قوانین محدودکننده کم ندارد و در سال ۲۰۱۷ قانون منع حجاب و یا پوشش برقع و روبنده در آلمان با رأی نماینده‌گان مجلس این کشور به تصویب رسید.

اصرار غرب بر تحمیل خواسته خود در حالی است که ایرانی‌ها به طور سنتی مایل به رعایت حجاب هستند. نتایج یک پژوهش مرکز افکارسنجی دانشگاه تهران که با تمرکز بر همین موضوع در سال ۱۳۹۹ انجام شده نشان می‌دهد ۷۷ درصد ایرانیان اعم از زن و مرد معتقدند اگر پوشش مناسب و حجاب در جامعه رعایت نشود، ریشه‌های اختلاف در خانواده ایجاد می‌شود و در نهایت ضرر آن به نهاد خانواده می‌رسد. در این نظرسنجی تنها ۲۰ درصد جامعه آماری اظهار کرده‌‎اند که زنان می‌توانند با پوشش دلخواه خود به خیابان بیایند و مسئولیتی در برابر عواقب آن پوشش برعهده نخواهند داشت.

در پایان این گزارش به بیان سخنان رهبر انقلاب در ارتباط با مفهوم حجاب می‌پردازیم.

ایشان با تبیین مفهوم حجاب، عنوان کردند: اسلام می‌خواهد که رشد فکری و علمی و اجتماعی و سیاسی و- بالاتر از همه- فضیلتی و معنوی زنان به حدّ اعلی برسد و وجودشان برای جامعه و خانوادۀ بشری به عنوان یک عضو، حدّ اعلای فایده و ثمره را داشته باشد. همۀ تعالیم اسلام از جمله مسئلۀ حجاب، بر این اساس است. مسئلۀ حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست. اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، برداشتش کاملًا غلط و انحرافی است. مسئلۀ حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است. این اختلاط، به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد- به خصوص به ضرر زن - است. بنابراین، مفهوم حجاب تنها در پوشش زن و مرد خلاصه نمی‌شود، بلکه رفتار و برخورد آن‌ها را نیز دربر می‌گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: