April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۳۵۸
۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
0
واتس اپ از یک ویژگی جدید با هدف ایمن سازی تماس‌ها رونمایی کرد.

رونمایی از یک ویژگی جدید برای واتس اپ با هدف ایمن سازی تماس‌ها

آخرین نسخه بتای برنامه واتس اپ در دستگاه‌های اندرویدی از ظهور گزینه جدیدی در تنظیمات تماس حکایت دارد که عبارت است از "محافظت از آدرس IP در حین تماس" که در صورت فعال شدن، کار را برای شناسایی موقعیت کاربر توسط دیگران سخت می‌کند.

این ویژگی جدید از طریق انتقال امن تماس به سرور‌های واتس اپ که در حین مکالمه به صورت ایمن ارتباط را انتقال می‌دهند، عمل می‌کند. البته ممکن است با استفاده از این ویژگی، کیفیت مکالمه در نتیجه فرآیند‌های رمزگذاری، کمی تحت تأثیر قرار گیرد.

هنگامی که ویژگی "محافظت از آدرس IP در حین تماس" روشن است، آدرس "IP" کاربر پنهان می‌شود و با یک آدرس IP رمزگذاری شده و ناشناس دیگر از طریق سرور‌های "WhatsApp" جبران می‌شود، که به دنبال ارائه یک لایه اضافی برای محافظت از کاربران در برابر هرگونه تلاش احتمالی برای ردیابی موقعیت مکانی واقعی آن‌ها بر اساس داده‌های تماس است.

این ویژگی هنوز در دست توسعه است و انتظار می‌رود که در به‌روزرسانی‌های بعدی برای همه کاربران برنامه منتشر شود. این ویژگی به عنوان یک گام اضافی برای محافظت از کاربران و در پاسخ به نگرانی‌های فزاینده در مورد حریم خصوصی دیجیتال و ردیابی آنلاین توسط واتس اپ ارائه شده است.

"WhatsApp" اکنون در حال آزمایش سایر ویژگی‌های امنیتی مانند پشتیبانی از کلید‌های عبور، و افزودن ایمیل به عنوان یک گزینه اضافی برای تأیید هویت است، هرچند همه پیام‌ها و تماس‌های برقرار شده از طریق "WhatsApp" با فناوری رمزگذاری end-to-end محافظت می‌شوند، تا از هر گونه تلاش برای استراق سمع یا جاسوسی در امان بماند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: