کد خبر: ۴۰۱۴۶۳
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
۱۰ نفر از سفرای معرفی‌شده از سوی وزیر خارجه پس از تایید رئیس‌جمهور عازم محل ماموریت‌هایشان می‌شوند.

۱۰ سفیر جدید راهی محل ماموریت می‌شوند

۱۰ نفر از سفرای جمهوری اسلامی ایران که به تازگی با رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند بزودی به سفارتخانه‌های کشورمان در نقاط مختلف جهان اعزام می‌شوند.

مرتضی مرادیان سفیر جدید ایران در مجارستان شده است. او پیش از این انتصاب در سمت‌هایی نظیر مدیرکل مشترک المنافع قفقاز و همسایگان شمال غربی و معاون مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره شمالی مشغول به فعالیت بوده است.

جمشید پرویزی سفیر جدید ایران در گینه کوناکری رییس اداره کنسولی وزارت امور خارجه در غرب کشور بوده است.

هادی فرجوند سفیر ایران در هلند، پیش از این سمت مشاور معاون حقوقی و بین الملل وزیر خارجه را داشته است.

علی صالح آبادی سفیر ایران در قطر نیز نخستین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بود که پس از آن، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران شد. صالح‌آبادی در دولت سیزدهم رئیس کل بانک مرکزی ایران شد.

ابوذر ابراهیمی ترکمان سفیر بوسنی و هرزگوین است که از جمله سوابق اجرایی وی، وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد، عضو شورای سردبیری مجله در گستره فرهنگ بین‌الملل، معاون اداره کل فرهنگی آسیا و اقیانوسیه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مدیرکل فرهنگی آسیا و اقیانوسیه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی در فدراسیون روسیه بوده است.

ولی الله محمدی نصرآبادی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه به عنوان سفیر جدید ایران در مالزی انتخاب شده است.

علیرضا عنایتی دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه عهده‌دار سفارت ایران در ریاض خواهد شد. وی نخستین سفیری است که بعد از قطع روابط ۲ کشور در دی ماه ۱۳۹۴ و پس از سرگیری مجدد مناسبات دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی عهده‌دار این سفارتخانه می‌شود.

علیرضا دلخوش نیز سفیر جدید ایران در سریلانکا، اسکندری سفیر ایران در ازبکستان و محمد بروجردی سفیر ایران در اندونزی شده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: