April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۶۰۵
۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
0
یک فیزیوتراپ به تشریح ویژگی‌های یک کیف و کفش استاندارد برای دانش‌آموزان پرداخت.

ویژگی‌های کیف و کفش مناسب برای دانش آموزان

دکتر محمدباقر شمسی با اشاره به شروع فصل خرید مدارس گفت: یکی از مهم‌ترین وسایل مدرسه کیف است که انتخاب نامناسب آن می‌تواند آسیب‌های بسیاری برای دانش آموزان به همراه داشته باشد.

وی افزود: دانش‌آموزان هر روز کیف خود را حمل می‌کنند و اگر این کیف استاندارد نباشد، می‌تواند ستوان فقرات و مهره‌های گردن دانش‌آموزان را دچار مشکل کند.

شمسی بهترین کیف مدارس را کوله پشتی عنوان کرد و افزود: استفاده از کیف‌های دوشی و دستی برای دانش‌آموزان توصیه نمی‌شود، چرا که استفاده از این نوع کیف‌ها فشار زیادی را به یک طرف بدن وارد می‌کند.

وی افزود: کوله پشتی‌ها هم باید دارای دو بند باشند تا فشار به خوبی در هر دو قسمت بدن تقسیم شود. بند‌های کوله پشتی هم باید پهن باشد تا به خوبی روی شانه قرار گیرد، همچنین باید قابلیت تنظیم داشته باشد تا کوله پشتی هنگام حمل دقیقا روی قسمت پشت قرار گیرد.

وی در خصوص ابعاد کوله پشتی هم گفت: متاسفانه برخی والدین فقط به ظاهر کوله پشتی دقت می‌کنند و بعضا کوله پشتی‌های بزرگ را خریداری می‌کنند، درحالیکه کوله پشتی باید متناسب با جثه دانش‌آموزان باشد تا دچار آسیب ستون فقرات نشوند.

شمسی در خصوص ویژگی‌های کفش مناسب برای دانش‌آموزان هم گفت: بهترین کفش برای دانش‌آموزان به دلیل تحرک بالایی که دارند، کفش ورزشی است.

وی افزود: پنجه کفش باید پهن باشد تا انگشتان پا به خوبی در آن‌ها قرار گیرد و از طرفی پاشنه کفش هم باید حدود دو تا سه سانتی‌متر باشد.

این فیزیوتراپ بهترین جنس برای کفش دانش‌آموزان را هم چرم عنوان و اظهار کرد: پای دانش‌آموزان با توجه به تحرک زیادی که دارند تعریق بسیاری دارد، بنابراین بهترین جنس کفش برای آن‌ها چرم است که جریان هوا را به خوبی در فضای داخل کفش برقرار می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: