April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۶۲۲
۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
0
وزیر خارجه کره جنوبی اعلام کرد که تلاش‌ها برای انتقال وجوه ایران که در این کشور مسدود شده بود، ادامه دارد.

کره جنوبی: در تلاش برای انتقال وجوه ایران هستیم

پارک جین، وزیر امور خارجه کره جنوبی گفت که تلاش‌ها برای انتقال وجوهی که در کره جنوبی مسدود شده بود به ایران در جریان است.

به گزارش رویترز، وزارت امور خارجه سئول روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پارک روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود، حسین امیرعبداللهیان گفته است که کشور‌های درگیر برای حل این مشکل در تماس نزدیک هستند.

همچنین در این بیانیه آمده است: پارک و وزیر امور خارجه ایران بر گسترش همکاری‌های دو کشور توافق کردند.

رسانه‌های کره جنوبی چندی پیش اعلام کرده بودند که دارایی‌های ایران که در این کشور مسدود شده بود برای انتقال به ایران به بانک مرکزی سوئیس منتقل شد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان ۲۳ مرداد اعلام کرد: چندین هفته بود که ما درگیر این پروسه بودیم، اما زمانی می‎‌توانستیم خبر را اعلام کنیم که از انتقال وجه مطمئن شویم. کنترل زمان انتقال وجه از کره جنوبی در اختیار ما نبود. اموال ما در کره جنوبی پنجشنبه گذشته به یک بانک اروپایی منتقل شد. از آنجا که انتقال یکجای ۶ میلیارد دلار از بانک‌های کره یک شوک مالی وارد می‌کرد، قرار شد طی چند مرحله جابه‌جا شود و بعد از تبدیل شدن به یورو به یکی از بانک‌های منطقه منتقل خواهد شد.

موضوع دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی در سال ۲۰۱۸ و پس از خروج یک جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ و بازگرداندن تحریم‌های واشنگتن علیه تهران آغاز شد. پس از روی کار آمدن جو بایدن، به سئول مجوز داده شد تا در قالب واحد پول خود بدهی ایران را به سازمان ملل پرداخت کند.

در ابتدای سال ۲۰۲۲ بانک مرکزی ایران در نامه‌ای خطاب به مرکز بین‌المللی حل و فصل اختلافات سرمایه گذاری (ISDS) خواستار بازگردانده شدن دارایی‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های کره جنوبی شد و در همین ارتباط یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی گفت که سئول در ماه سپتامبر این نامه را دریافت کرده و قصد دارد موضوع دارایی‌های مسدود شده ایران تحت تحریم‌های آمریکا را حل و فصل کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: