کد خبر: ۴۰۱۶۵۴
۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
«محسن بختیار» سفیر جمهوری اسلامی ایران از از فراهم شدن امکان عرضه محصولات ایرانی به طور رسمی در پلتفرم‌های فروش آنلاین چین خبر داد.

پای محصولات ایرانی رسما به بازار آنلاین چین باز شد

از رادیو بین المللی چین، «محسن بختیار» سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین گفت: برای نخستین بار غرفه ایران اقدام به عرضه مستقیم کالا‌های ایرانی در پایگاه تجارت خدمات جی دونگ (JD) برای مصرف کنندگان چینی کرده است.

وی با اشاره به نقش و جایگاه مهم نمایشگاه بین المللی تجارت خدمات چین برای ارائه خدمات به مردم گفت: شرکت‌هایی که از توانمندی‌های بالایی برای ارائه خدمات برخور دارند در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات و خدمات خود را به مردم عرضه می‌کنند. جناب آقای شی در افتتاحیه به نکات بسیار مهمی اشاره کرده و گفت که ارائه خدمات بهتر به مردم از طریق شرکت‌هایی که توانمندی لازم را دارند از جمله اهداف کشور چین است و در این نمایشگاه نیز ظهور و بروز پیدا کرده است.

بختیار تاکید کرد که هدف ایران از برپایی پاویون ملی کشورمان در این نمایشگاه این بود که محصولاتی که بیشتر شامل صنایع دستی و محصولات متعلق به ایران است را با کیفیت بالا به مردم چین ارائه کند و امیدوارم که این محصولات مورد پسند مردم چین قرار بگیرد.

وی افزود: ما امروز در پاویون ایران برای نخستین بار پلتفرم جی دونگ (JD) را برای عرضه محصولات و خدمات ایرانی به صورت دیجیتال و ایکامرس افتتاح کردیم.

بختیار گفت: فعالیت‌های ایکامرس هم اکنون در دنیا خیلی رواج پیدا کرده و استفاده از این بستر هم باعث صرفه جویی در وقت مردم می‌شود و هم میزان آلودگی را کاهش می‌دهد و هم از ترافیک‌های مزاحم جلوگیری می‌کند و به همین خاطر باید زمینه عرضه محصولات از روش ایکامرس و دیجیتالی را برای مردم فراهم کرد و ما هم امروز زمینه عرضه محصولات ایرانی را درپلتفرم جی دونگ (JD) فراهم کردیم.

سفیر ایران با اشاره به محلق شدن ایران به سازمان همکاری شانگ‌های و گروه بریکس به نقش این رویداد‌ها در همکاری‌های میان ایران و چین و سایر اعضای این دو گروه پرداخت و افزود:ایران طی یک مدت کوتاه به سازمان همکاری شانگ‌های پیوست و اخیرا نیز به عضویت بریکس درآمد که اتفاقات بسیار مهمی هستند به این جهت که ایران در یک موقعیت ژئوپولیتیکی بسیار مهم در دنیا قرار دارد و امکان ارتباط میان کشور‌های سازمان همکاری شانگ‌های و گروه بریکس را بهتر از گذشته فراهم خواهد کرد.

وی افزود: در ایران فرصت‌های بسیاری هست که اعضای سازمان همکاری شانگ‌های و گروه بریکس می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند که از جمله می‌توان به منابع غنی نفت و گاز و انرژی، زمینه ترانزیت به دلیل موقعیت ژئوپولیتیکی ویژه‌ای که دارد می‌تواند کالا‌ها و محصولات تولید شرق دنیا را به غرب فراهم بکند، اشاره کرد. همچنین تهران تجربه بسیار خوبی در زمینه مبارزه با تروریسم دارد که کشور‌های سازمان همکاری شانگ‌های و بریکس می‌توانند از آن بهره برداری کنند.

بختیار با اشاره نقش مهم ایران درابتکار «یک پهنا- یک راه» گفت: ۱۰ سال پیش این ابتکار مهم توسط جناب آقای شی مطرح شد تا ارتباط میان کشور‌های مختلف را تسهیل بکند.

وی افزود: ایران هم در سال ۲۰۱۶ به ابتکار این طرح پیوست تا زمینه همکاری کشور‌های عضو آن را بیشتر از گذشته فراهم کند.

بختیار تاکید کرد که تهران مایل افزایش نقش خود را در این ابتکار است و حتما در این نشست شرکت خواهد کرد.

نمایشگاه امسال با موضوع «باز بودن به توسعه می‌انجامد؛ همکاری آینده‌ای برد-برد خلق می‌کند» قرار است از ۱۱ تا ۱۵ شهریور در پکن برگزار شود. این رویداد بیش از ۲۲۰۰ شرکت و نمایندگان ۷۵ کشور و سازمان بین‌المللی را به خود جذب کرده و سهم شرکت‌کنندگان بین‌المللی آن از ۲۰ درصد فراتر رفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: