May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۶۶۱
۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
0

هر باغداری دوست دارد بتواند بهترین نهال میوه را برای کاشت انتخاب کند طوری که با اقلیم منطقه او سازگار باشد و کمترین میزان آسیب و تلفات را به همراه داشته باشد.

نهال گلابی یکی از نهال میوه های پرطرفدار و محبوب است که با توجه به نژاد و گونه هایی که دارد در اقلیم متفاوتی رشد می کند.اگر باغ شما در منطقه ای سردسیر و کوهستانی قرار دارد بایستی نهال گلابی مناسب اقلیم سرد انتخاب کنید تا گل های آن در اثر سرما بهاره دچار ریزش نشوند.به نقل از نهالستان نوین گردو قصد داریم به معرفی بهترین نهال گلابی مناطق سردسیر با باردهی بالا بپردازیم.

چه نهال گلابی بخرم ؟ بهترین نهال گلابی مناطق سردسیر کدام است ؟

اگر قصد خرید نهال گلابی را دارید در ابتدا باید به این فاکتور مهم توجه داشته باشید که آیا منطقه جغرافیایی شما از نظر جوی با نهالی که انتخاب می کنید سازگار است یا خیر ؟ اگر در اقلیم سردسیر هستید نهال زودگل موجب آسیب جدی به نهال می شود پس باید ارقام نهال گلابی دیرگل را انتخاب و خریداری نمایید.

در ادامه چند نهال گلابی سردسیر را معرفی می کنیم :

نهال گلابی بیروتی

یکی از بهترین نهال گلابی مناطق سردسیر که باردهی مطلوب و سریعی دارد نهال گلابی بیروتی می باشد.این نهال از کشور لبنان بوده و اندازه درشت با وزن حدود 300 گرم دارد.

گلابی بیروتی عمر تجاری بالایی داشته و طعم شیرین و آبداری دارد که می توان انتظار 50 تن بار در هکتار را از نهال داشت.

نهال گلابی درگزی

از مقاوم ترین و بهترین نهال گلابی مناطق سردسیر نهال گلابی درگزی است.این نهال با اصلاحیات صورت گرفته روی آن جزو ارقام دیرگل می باشد که در شرایط ایده آل باردهی تجاری مطلوبی دارد.

میزان باردهی گلابی درگزی 50 تن در هکتار بوده و عمر مفید و تجاری دارد.دیررس است و باید حتما در مناطق سردسیر کاشته شود تا سرمای نهال برای رشد تامین شود.

نهال گلابی سیبری

نهال گلابی سیبری همانطور که از نامش پیداست جزو ارقام نهال مناطق سردسیر است.این نهال گلابی مدت ماندگاری بالایی در انبار دارد که می توان آن را تا 6 ماه بدون افت کیفیت نگهداری کرد.

ارتفاع درخت تا 5 متر است.میزان باردهی 60 تن در هکتار است.این نهال گلابی مناسب ترین رقم مناطق کوهستانی است.

نهال گلابی آنجو

نهال گلابی آنجو یکی از متفاوت ترین و زیباترین ارقام نهال گلابی است که در اقلیم سردسیر رشد می کند.این گلابی رنگ قرمزی داشته و جزو ارقام بازار پسند می باشد.

میزان باردهی آنجو 50 تن در هکتار رقم خورده است و دارای عمر تجاری بالایی می باشد.

جهت مشاهده و خرید انواع نهال میوه می توانید به سایت https://gerdo.pro/ مراجعه نمایید.

نکات مهم کاشت خرید نهال گلابی

  • در اولین قدم سعی کنید نهال گلابی را انتخاب نمایید که مناسب اقلیم منطقه شما باشد.اگر در مناطق سردسیر هستید نهال گلابی مقاوم به سرما را خریداری کنید.
  • نهال خود را از مرکز معتبر تهیه کنید و از سلامت نهال ها مطمئن شوید.
  • به فاکتورهای بعد از کاشت اهمیت بدهید و آبیاری, خاک و هرس درخت را در نظر داشته باشید.

کلام آخر

نهال گلابی جزو ارقام نهال پرسود و تجاری است بشرط آنکه به درستی انتخاب شود و رسیدگی های مناسب برای نهال به خوبی لحاظ شود.

گونه های مختلفی از نهال گلابی در نهالستان ها موجود است که به گفته نهالستان نوین گردو به معرفی بهترین نهال گلابی مناطق سردسیر و کوهستانی پرداختیم.

سه نمونه از بهترین نهال گلابی اقلیم سرد نهال گلابی درگزی, بیروتی و سیبری معرفی شد.این سه نهال علاوه بر مقاومت خوبی که به سرما دارند بسیار پربار بوده و از عمر تجاری بلند مدتی برخودارند.

جهت خرید, مشاوره و اطلاع از قیمت نهال گلابی می توانید با کارشناسان نوین گردو تماس بگیرید.این نهالستان بزرگترین مرکز تولید و عرضه نهال در خاورمیانه است که بدون واسطه فعالیت کرده و تمامی ارقام نهال خود را با تضمین قیمت و کیفیت عرضه می کند.

منبع خبر : نهالستان نوین گردو

آدرس وبسایت : gerdo.pro

تماس : 1243597-0912

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: