کد خبر: ۴۰۱۸۰۸
۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
0
منابع عراقی از سفر رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق به ایران خبر دادند.

رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق به تهران سفر کرده است

«بافل طالبانی» رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق صبح روز (یکشنبه) در راس هیاتی عالی‌رتبه از این حزب وارد تهران شد.

به گزارش شفق‌نیوز، طالبانی قرار است در این سفر دیدار‌های مهمی با مسئولان جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

اخیرا «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در سخنانی گفت: بغداد تلاش‌های زیادی را برای اجرای مفاد توافق امنیتی با ایران انجام می‌دهد. ما بر تمایل خود مبنی بر تقویت روابط میان دو کشور همسایه به صورتی که به نفع ملت و کشور باشد و ثبات و امنیت در منطقه را تقویت کند، تاکید می‌کنیم.

وبسایت المطلع چندی پیش گزارش داد تهران، بغداد و اربیل توافق سه‌جانبه‌ای را برای اخراج عناصر تروریست کُرد تجزیه‌طلب از اقلیم کردستان عراق به مناطق غربی این کشور امضا کردند.

وبسایت المطلع به نقل از منابع دیپلماتیک و سیاسی در عراق نوشت که طبق قرارداد سه‌جانبه‌ای که بین دولت ایران از یک سو و دولت عراق و مقامات اقلیم کردستان امضا شد، تروریست‌های کُرد تجزیه‌طلب همه سلاح‌های خود را تحویل داده و به همراه خانواده‌هایشان به مناطق غربی عراق منتقل می‌شوند.

منابع دیپلماتیک تأکید کردند که این توافق ایران و عراق با پایان مهلت شش‌ماهه‌ای که پیشتر بین تهران و بغداد تعیین شده بود، وارد مرحله اجرا خواهد شد.

به گفته منابع مزبور، بر اساس توافق ایران و عراق، تاریخ ۲۰۲۳/۹/۱۹ به عنوان آخرین مهلت برای حل و فصل پرونده تروریست‌های کُرد تجزیه‌طلب و اخراج آن‌ها از مناطق مرزی ایران به سمت کمپ‌ها تعیین شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: