پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری نشان می‌دهد
کد خبر: ۴۰۱۸۸۴
۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
پرداخت مبلغ بالای تسهیلات ازدواج و فرزند آوری نشان می‌دهد که بانک سپه با آعوش باز به استقبال متقاضیان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری می رود

آغوش باز بانک سپه بروی متقاضیان تسهیلات ازدواج

زنگ خطر بصدا درآمده و جمعیت به سوی سالمندی حرکت می‌کند. این در حالی است که بار‌ها نسبت به این شرایط هشدار داده شده و مسوولان مکلف به ایجاد شرایطی مناسب برای ازدواج و فرزند آوری شده اند. در این رابطه سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به کاهش ۳.۹ درصدی آمار ازدواج در کشور گفت: بیشترین میانگین سنی پدران در اولین فرزندآوری مربوط به استان تهران و معادل ۳۴ سال است.

کاهش میزان موالید

صابر جباری با اعلام اینکه میزان موالید در کشور ۳.۷ درصد کاهش یافته گفت: شیب کاهش کمتر شده که نشان می‌دهد اگر قانون جوانی جمعیت به خوبی اجرا شود می‌توانیم کشور را از سالخوردگی نجات بدهیم. وی با اعلام اینکه میانگین سنی ازدواج در پسران ۲۸ و در دختران ۲۳.۵ سال است گفت: به غیر از استان سیستان و بلوچستان در بقیه استان‌ها روند ازدواج کاهشی بوده است.

دست خالی علیه سالمندی

این شرایط و اعداد و ارقام نشان می‌دهد که باید تمهیدات ویژه‌ای برای این مهم اندیشیده شود که مهمترین آنها، اعتبارات دولتی است، اما اظهارات سرپرست مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت تکلیف را روشن کرد. جباری با یادآوری اینکه اعتبار مصوب قانون جوانی جمعیت برای وزارت بهداشت در سال گذشته ۲.۳ هزار میلیارد تومان بوده گفت: متاسفانه هیچ بودجه‌ای تخصیص پیدا نکرده است.

فریاد از قفل شدن تسهیلات

برای آنکه دولت ناتوانی خود را به نوعی توجیه کند، در قالب لایحه بودجه بانک‌ها را مکلف کرده تا بخشی از نقدینگی خود را با کارمزد ۴ درصد در اختیار زوج‌های جوانی قرار دهد که قصد تشکیل خانواده یا فرزند آوری دارند، اما این مهم نیز محقق نشده به نوعی که فریاد نمایندگان مجلس در خانه ملت به آسمان بلند است. نماینده کازرون در مجلس گفت: زمان به زودی از دست می‌رود؛ صادقانه به مردم بگوییم پول نداریم وعده وام ازدواج و وام تولید توخالی ندهیم و دل جوانان و تولید کنندگان را خون نکنیم. فریدون عباسی افزود: اگر نظریه اقتصادی مطابق با حل مشکلات اقتصادی خود نداشته باشیم، روش اجرای مناسب و انتخاب افراد شایسته و کاردان برای اجرا نخواهیم داشت و شرایط فعلی همین می‌شود که مردم ناراضی هستند. وی گفت: در شرایط فعلی اقتصادی تهدیدات موجود و پیش رو نیاز است که مطالبه‌گران اجتماعی واقعی توقعات مردم را بالا نبرند و موارد قابل اجرا و شدن را با شورای برنامه ریزی فرمانداری‌ها مطرح و با آن‌ها همکاری کنند.

 

بیشتر بخوانید:

انتقال حساب به بانک‌های قرض الحسنه برای دریافت تسهیلات


حرکت متفاوت بانک سپه

در حالی فریاد نماینده کازروان و دیگر نمایندگان مجلس به آسمان بلند است که بانک سپه اعلام کرده در پنج‌ماه نخست امسال در حوزه تسهیلات تکلیفی، مبلغ ۱۱۵ هزار و ۶۳۵ میلیارد و ۷۲۲ میلیون ریال در قالب بیش از ۸۶ هزار و ۸۰۵ فقره تسهیلات در حوزه‌های قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری، اشتغالزائی، کمک ودیعه مستاجران و قانون جهش تولید مسکن پرداخت کرد.

پرداخت تسهیلات ازدواج

از آنجا که بهره‌های سنگین، مهمترین مانع برای دریافت تسهیلات است و جوانانی که قصد ازدواج دارند، از قشر مرفه جامعه نیستند و بناچار باید زندگی خود را با دریافت تسهیلات شروع کنند، با وعده دریافت تسهیلات پا به عرصه تشکیل خانواده می‌گذارند که در همان ابتدای راه با موانع بسیاری رو به رو می‌شوند که بدترین آنها، قول غیر عملی پرداخت تسهیلات است. اما قرار نیست جوانان ناامید شوند، بلکه کافی است به سراغ بانک‌هایی بروند که نسبت به جامعه احساس مسوولیت دارند که نمونه بارز آن، بانک سپه است. این بانک که در زمره بانک‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج است، در پنج‌ماه نخست سال جاری به ۲۷ هزار و ۶۲۱ پرونده به میزان ۵۷ هزار و ۹۴ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با کارمزد ۴ درصد پرداخت کرده که نشان می‌دهد نسبت به جوانگرایی جمعیت احساس مسوولیت دارد.

ترس از فرزند آوری

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود جامعه در مسیر سالمندی حرکت کند، ترس و نگرانی زوج‌های جوان از هزینه‌های روز افزون فرزند آوری است. شاید بتوان هزینه‌های نگهداری از فرزند را به نوعی مدیریت کرد، اما تصمیم به فرزندآوری هزینه‌هایی دارد که زندگی را مشکل و حتی قفل می‌کند، بنابر این زوج‌های جوان بدنبال دریافت تسهیلات برای هزینه‌های ابتدای راه همچون دارو، درمان و هزینه‌های زایمان است؛ که در این مورد نیز بانک‌ها خساست بخرج می‌دهند. اما بانک سپه در حوزه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری نیز نسبت به انجام تعهدات خود فعال بوده و در مدت پنتج ماهه ابتدای سال ۱۶ هزار و ۵۰۶ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال برای ۲۶ هزار و ۳۰۴ فقره پرونده فرزندآوری اختصاص داده که این رقم نشان می‌دهد علاقمندان به فرزند آوری باید پرونده درخواست خود را در بانک سپه ایجاد و دنبال کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: