کد خبر: ۴۰۱۸۹۱
۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تفاهم‌نامه با شبکه آموزش، زمینه‌ساز کیفیت‌بخشی آموزشی و کاهش بازماندگان از تحصیل می‌شود.

تلاش برای کاهش بازماندگان تحصیلی با کمک قاب دوربین

محمدمهدی کاظمی، معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازماندگان از تحصیل، گفت: یکی از موضوعاتی که همواره مطرح بوده، بحث توسعه عدالت آموزشی و تربیتی است که مهم‌ترین وجه عدالت اجتماعی است. امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش با شبکه آموزش بتوانیم از طریق قاب دوربین توسط بهترین نیروها، آموزش را به دانش‌آموزان برسانیم.

معاون آموزش متوسطه با بیان این که در عرصه آموزش و پرورش باید از همه ظرفیت‌های درون و خارج از نظام تعلیم و تربیت استفاده کرد، یادآور شد: آموزش و پرورش با آموزش حضوری معنا پیدا می‌کند، اما نمی‌توان ظرفیت‌های دیگر را نادیده گرفت. البته در اجرایی کردن برنامه‌ها ترویج و فرهنگ‌سازی بسیار مهم است و اگر گفتمان واحدی با مردم ایجاد نشود، اهداف مدنظر محقق نمی‌شود.

کاظمی افزود: همه دانش‌آموزان فرزندان ما هستند، امیدواریم این تفاهم‌نامه زمینه‌ساز کیفیت‌بخشی به حوزه آموزش و بحث بازماندگان از تحصیل باشد.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص تقویت مدارس دولتی، عنوان کرد: این امر وظیفه است و نیاز به تلاش بیشتر دارد، در واقع نیاز به اقدام و عمل دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود موضوع مهارت‌آموزی را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: تقویت شایستگی‌های مختلف در دانش‌آموزان زمینه مهارت‌آموزی را فراهم می‌کند. امروز دیگر باید از حافظه محوری عبور کرد و به سمت مهارت‌آموزی گام برداشت و معاونت آموزش متوسطه تقویت و توسعه مهارت‌آموزی را به صورت خاص و به عنوان یک نیاز مهم و ضروری کشور دنبال می‌کند.

کاظمی اضافه کرد: تمامی موارد ذکر شده با استفاده از ظرفیت شبکه آموزش امکان‌پذیر خواهد بود و نظام تعلیم و تربیت همواره این شبکه را در کنار خود دیده است.

علی عبدالعالی، مدیر شبکه آموزش گفت: وقتی مقام معظم رهبری در تعبیرشان این نکته وجود دارد که باید تمامی دانش‌آموزان را مانند فرزندان خودمان ببینیم، اگر این کار را انجام نداده‌ایم، یعنی در عمل کوتاهی کرده‌ایم.

وی به نگاه جهادی تیم مدیریتی وزارت آموزش و پرورش در جذب بازماندگان از تحصیل اشاره کرد و گفت: در کل کشور بیش از ۷۲ میلیون دستگاه تلویزیون داریم، تمام آنچه که به مردم می‌توانیم ارائه دهیم از دل همین تلویزیون امکان‌پذیر است. ان‌شالله امضای این تفاهم نامه به عدالت آموزشی کمک خواهد کرد و بازماندگان از تحصیل دیگر بازمانده نخواهند بود

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: