April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مذاکرات گسترده‌ای با فعالان اقتصادی در چین صورت گرفت
کد خبر: ۴۰۱۹۴۵
۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
مذاکرات گسترده‌ با فعالان اقتصادی در چین نشان می دهد که منطقه آزاد انزلی برای جذب سرمایه‌های چینی خیز جدی برداشته است.

خیز منطقه آزاد انزلی برای جذب سرمایه‌های چینی

نمایشگاه‌ها فرصتی برای رونق اقتصادی است. از یک سو ظرفیت‌های کشور برای جذب بازار‌های صادراتی فراهم می‌شود و از سوی دیگر امکان همکاری‌های گسترده با کشور میزبان فراهم می‌آید. نکته دیگر در اهمیت نمایشگاه، گستردگی شرکت کنندگان است. بدین معنا که اگر بخواهیم با یک مجموعه یا یک ظرفیت مذاکره کنیم، باید در قالب سفر‌های جداگانه و هزینه‌های سنگینی که برای هر یک از موارد صورت می‌گیرد، این اقدام را انجام دهیم. این در حالی است که با حضور در یک نمایشگاه، می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود با خبر شویم، توانمندی‌های خود را به جهانیان عرضه کنیم و به انتخاب، خود، فعالیت در یک عرصه را برنامه ریزی کنیم.

استفاده از جایگاه چین در اقتصاد

اما نمایشگاه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار هستند و کشور میزبان نیز بر کیفیت نمایشگاه می‌افزاید. اکنون کشور چین جایگاه قابل قبولی در اقتصاد جهان دارد و هرگونه همکاری تجاری با این کشور، می‌تواند تاثیرات بسزایی در اقتصاد کشور داشته باشد. به همین دلیل برگزاری بیست و سومین دور نمایشگاه بین‌المللی CIFIT چین فرصتی برای گسترش اقتصادی بود که منطقه آزاد انزلی با درک درست از این فرصت، با تیم اقتصادی مسلط با چشم انداز از پیش تعیین شده در این دور از نمایشگاه حضور یافت.

تولید دوچرخه و موتور برقی

غرفه سازمان منطقه آزاد انزلی، در بیست و سومین دور نمایشگاه بین‌المللی CIFIT چین، میزبان حدود ۵۰ سرمایه گذار چینی و خارجی حاضر در این رویداد سرمایه گذاری جهانی بود. هیأت عالی رتبه اقتصادی سازمان منطقه آزاد انزلی، مذاکرات خود با شرکت تولید کننده دوچرخه و موتورسیکلت برقی را به مرحله عقد تفاهم نامه همکاری رساند و براساس توافق صورت گرفته، شرکت چینی که دارای شریک آسیایی است اقدام به سرمایه گذاری به ارزش ۵ میلیون دلار جهت ساخت دوچرخه و موتور سیکلت برقی در نخستین منطقه آزاد شمال کشور می‌نماید.

 

بیشتر بخوانید:

تولید صادرات محور در دستور کار منطقه آزاد انزلی



نرم افزار‌های ماشین آلات تولید

یکی از جدی‌ترین مباحثی که به رونق منجر می‌شود، بکارگیری فناوری‌های جدید است که منجر به ایجاد تولیدات جدید می‌شود. در این رابطه سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی با شرکت چینی طراح و مجری نرم افزار‌های نسل جدید ماشین آلات خط تولید توافقنامه سرمایه گذاری در این منطقه به ارزش یک میلیون دلار را به امضا رساند.

ربات‌های هوشمند در آستانه ورود به ایران

نکته جالب توجهی که می‌توان به عنوان دستاورد ویژه این نمایشگاه توصیف کرد، مذاکره برای ورود ربات به ایران بود و نکته مهمتر عملکرد این رابات در زمینه گردشگری است که با توجه به ظرفیت گردشگری منطقه آزاد انزلی، این حضور می‌تواند بسیار موثر باشد. در این رابطه یکی از شرکت‌های تولید کننده ربات‌های هوشمند راهنما در زمینه خدمات گردشگری، خواستار حضور و معرفی ربات هوشمند خود در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی جهت آشنایی فعالین اقتصادی بخش خصوصی منطقه و استان گیلان شد که با موافقت سرپرست سازمان این موضوع در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.

ایجاد فرصت مذاکره

از نکات جالب توجه نمایشگاه بین‌المللی CIFIT شهر شیامن استان فوجیان چین؛ ایجاد فرصت‌های مذاکره بین مدیران عامل و معاونین اقتصادی مناطق آزاد با سرمایه گذاران حاضر بازدید کننده از این نمایشگاه بود که زمینه افزایش و تعمیق مناسبات بین‌المللی مناطق آزاد تجاری صنعتی ایران به منظور ارائه بسته‌های سرمایه گذاری در این مناطق را فراهم می‌کند.

انزلی در پیشانی مذاکرات

بی تردید مهمترین دستاورد منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه سرمایه گذاری و تجارت چین ایفای نقش محوری این سازمان در پیگیری همکاری‌های مناطق آزاد ایران با استان فوجیان چین در قالب خواهر خواندگی است که افق‌های جدیدی برای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به عنوان اعضای تیم ملی اقتصاد بین المللی جمهوری اسلامی ایران فرآهم خواهد نمود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: