April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۹۶۰
۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
مقام معظم رهبری، حق مطلب را ادا فرمودند: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی بزرگترین کنگره جهانی مسلمانان است که علاوه بر ابعاد فرهنگی و اجتماعی دارای جنبه سیاسی، عبادی است و موجب افزایش انسجام اجتماعی در تمام جامعه می گردد.

نقش تاریخی فراجا در مدیریت اربعین حسینی

پیاده روی عاشقان ثارالله در اربعین، امنیت آفرین و موجب افزایش تعامل و همراهی و همکاری مردم با پلیس زحمتکش گردید. اربعین یک رخداد عظیم فراملی است که فراجا مجدانه تلاش نمود با برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن، اقتدار و اتحاد جهان اسلام را در منطقه و جهان به نمایش بگذارد.

در پیاده روی اربعین امسال، بیش از چهار میلیون ایرانی عاشق اهل بیت علیه السلام و حدودا ۲۰% بیشتر از سال گذشته شرکت نمودند که خود نشان دهنده عمق ارادت مردم ما به سرور و سالار شهیدان عالم است؛ لذا نقش ارزنده و تاثیر گذاری فراجا در برگزاری این کنگره عظیم ستودنی است که رئوس آن به شرح زیر است:


۱) برپایی جلسات متعدد با نگاه علمی و عملیاتی و آسیب شناسی اربعین سال ۱۴۰۱ در قالب قرارگاه اربعین تحت فرماندهی کل انتظامی و توجیه کامل فرمانده‌های میدانی از نکات مثبت عملیات اربعین امسال پلیس کشور بود.


۲) خوشرویی و سعه صدر و گشاده رویی مامورین پلیس در عملیات بزرگ اربعین با توجه به شرایط گرمای طاقت فرسا بسیار ارزشمند و بی بدیل بود.


۳) با راه اندازی سامانه سجاد، ایستایی زائران در تردد مرز‌ها به حداقل زمان حدودا ۴ ثانیه رسید و موجب رضایت مندی شهروندان گردید.


۴) مدیریت و روان سازی ترافیک به ویژه مدیریت پارک خودرو توسط پلیس راهور با بهره گیری از سیستم‌های هوشمند مدیریت ترافیک صورت گرفت.


۵) هم افزایی پلیس با اصحاب رسانه به ویژه رسانه ملی نقش فزاینده‌ای در اطلاع رسانی زائرین عزیز و مدیریت توزیع سفر آن‌ها داشته است.


۶) اقدامات فراجا در مدیریت ترافیک و ایجاد نظم و امنیت و تسهیل تردد در مرز‌های ۶ گانه در اربعین حسینی امسال ستودنی و مثال زدنی بود.


۷) دیپلماسی انتظامی و مرزی با طرف عراقی و ارتقا تعامل بین دو کشور منجر به سهولت در تردد زائرین گردید.

 

بیشتر بخوانید:
سفر عشق

۸) خدمات ارزنده پلیس درصدور گذرنامه‌های زیارتی که برای اولین بار صورت گرفت و برای صد‌ها هزار زائر در بازه زمانی کمتر از یک ماه اقدامی جهادی و وصف ناپذیر است.


۹) مدیریت سفر با بهره گیری از روش‌های علمی، تجهیزات هوشمند از نکات بارز نقش پلیس در عملیات برگزاری اربعین بود. در نهایت عبور و مرور ایمن و بدون گره‌های ترافیکی و تراکم‌های اذیت کننده صورت گرفت که مورد رضایت زائرین عزیز قرار گرفت.


۱۰) روحیه معنوی پرسنل خدوم فراجا در نقاط مرزی و به دور از خانواده و عشق و علاقه آن‌ها به اقا امام حسین (ع) باعث ایجاد نشاط و خدمت مضاعف گردید.


۱۱) راه اندازی سامانه هوشمند برای رصد و کنترل تردد زائرین از ابتکارات فراجا در اربعین امسال بود که موجب سهولت سفر گردید.


۱۲) اقدامات پلیس در ایجاد امنیت پایدار برای زائرین موجب رضایت مطلوب شهروندان و زائرین گردیده است. نظرسنجی‌ها از زائرین عزیز بیانگر رضایت مندی مطلوب از خدمات فراجا بوده است.


۱۳) خدمات شایسته و بی منت پلیس به همراه عشق و علاقه به آقا امام حسین (ع) در اربعین امسال ستودنی و برگ زرین برای فراجا خواهد بود.


۱۴) حضور سردار رادان فرمانده محترم کل انتظامی کشور به صورت مستمر و بازدید از مرز‌های ۶ گانه و ابلاغ تدابیر هوشمندانه و مدبرانه از نقاط ویژه‌ای است که موجب ارتقا روحیه پرسنل و کارکنان خدوم و ارتقا توان عملیاتی انتظامی پلیس بود.

در پایان، رجاء واثق دارم رضایتمندی حضرت آقا فرماندهی معظم کل قوا از خدمات و عملیات اربعین حسینی پلیس موجب ارتقاء انگیز و روحیه مضاعف در ارائه خدمت بی منت، تک تک کارکنان و فرماندهان شجاع مجموعه سازمان بزرگ فراجا می‌گردد.

 

با احترام

دکتر مراد مرادی

معاون امنیتی انتظامی فرمانداری تهران

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: