کد خبر: ۴۰۲۰۵۶
۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس گفت: مردم برخی روستا‌ها فقط برای یک یا دو روز در هفته آب شرب دارند که با تانکر به آنان می‌رسد.

وزیر نیرو صدای تشنگی تفت و میبد را بشنود

سیدجلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس گفت: وقتی که اسم استان یزد به میان می‌آید اولین واژه‌ای که در ذهن متبادر می‌شود، بحث آب و کمبود آب است، موضوعی که بار‌ها مورد توجه مقام معظم رهبری و ریاست جمهور و مسئولان بوده است.

او افزود: بحران آب در میبد و تفت به اندازه‌ای است که مردم مجبور هستند با دبه‌های پلاستیکی در صف ایستگاه‌های برداشت آب بایستند تا بتوانند آب آشامیدنی یکی دو روزه خود را تامین کنند و در روستا‌های تفت مردم برای یک یا دو روز در کل هفته آب شرب دارند و آن هم با تانکر آبرسانی می‌شود.

نماینده تفت و میبد در مجلس ادامه داد: با این اوصاف بار دیگر از وزیر نیرو خواهش می‌کنم، صدای تشنگی این مردم را بشنوند و زمینه آبرسانی به این دو شهرستان را فراهم کنند.

میر محمدی بر إتمام و طرح آبرسانی میبد تاکید کرد و آغاز اجرای عملیات بزرگ آبرسانی به ۲۶۶ روستای شهرستان تفت را که مدت‌ها است مردم چشم انتظار آن هستند را خواستار شد.

او با تاکید بر لزوم احیای قنات‌ها با توجه به سیل سال گذشته و تخریب قنوات متعدد، گفت: امیدواریم وزیر جهاد کشاورزی و وزیر نیرو تامین اعتبار کافی برای لایروبی قنات‌ها را درنظر بگیرند.

میرمحمدی به معضل گرانی گوشت و مهاجرت روستائیان اشاره کرد و اظهار داشت: نهاده‌های دامی کم و بسیار گران شده است و این موضوع، دام مردم را به سمت کشتارگاه‌ها سوق داده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تجربه دولت‌های مختلف اعم از اصولگرا و اصلاح طلب نشان می‌دهد به موازات افزایش طول عمر دولت‌ها، مسئله فساد در بخش‌های مختلف دولت اوج می‌گیرد.

او اظهار داشت: از دولت می‌خواهیم ضمن خارج کردن شعار گشت ارشاد مدیران از حالت تبلیغاتی، نظارت جدی و موثری را بر عملکرد مدیران خود در سطوح مختلف داشته باشد تا خدای نکرده تجربه تکراری گسترش روز افزون قانون گریزی، ارائه آمار‌های کاذب، رانتخواری و پارتی‌بازی، دوست گماری، خویشاوندسالاری و طایفه‌گرایی گریبانگیر دولت سیزدهم نشود.

نماینده تفت و میبد تأکید کرد: به عنوان خادم ملت هشدار می‌دهم در صورت دست کم گرفتن نفوذ فساد در بین دولتمردان به تدریج گوهر بی‌بدیل اعتماد عمومی که طی یک دهه قبل ضربات سختی به آن وارد شده است؛ از کف برود.

میرمحمدی با اشاره به موضوع گرانی و کمبود داروی بیماران خاص گفت: کمبود دارو به ویژه داروی بیماری‌های خاص و صعب العلاج، کمبود قابل توجه شیرخشک، کمبود تجهیزات مصرفی پزشکی به جد مورد نگرانی و اعتراض شدید بیماران و خانواده‌های آن‌ها است و متولیان امر و مسئولان وزارت بهداشت یک تدبیر جدی برای این موضوع داشته باشند.

او با اشاره به تعیین تکلیف نیرو‌های خرید خدمت عنوان کرد: نزدیک مهر است و هنوز قرارداد تعداد قابل توجهی از معلمان خرید خدمات و همچنین خدمتگزاران خرید خدمت بلاتکلیف و در سایه‌ای از ابهام است و از وزیر آموزش و پرورش درخواست دارم که این موضوع را پیگیری کند تا این افراد با تیب خاطر بتوانند در مهر مشغول تدریس شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: