April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۲۰۷
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
0
دکتر «رضا قرائی‌پور» با تأکید بر ضرورت تسهیل ازدواج دهه شصتی‌ها گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چارچوب تفاهم‌نامه با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، به ۱۰۰۰ زوج (۲۰۰۰ نفر) کالاکارت به‌صورت ۳۶ ماهه با کارمزد حداکثر ۴ درصد تخصیص می‌دهد.

حمایت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از ۱۰۰۰ زوج دهه شصتی با پرداخت وام قرض‌الحسنه

به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، نشست بانوان دهیار نمونه کشور با حضور دکتر «انسیه خزعلی» معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد. بخشی از این نشست به تبیین تفاهم‌نامه این معاونت با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اختصاص داشت.


دکتر «رضا قرائی‌پور» سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز یکی از سخنرانان این نشست بود. وی اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۳۸۶ با سهامداری ۱۰ بانک بزرگ کشور تأسیس شد و امروزه شاهدیم که ۱۵ میلیون نفر مشتری دارد و از آغاز فعالیت خود تا کنون مجموعاً بیش از ۱۶ میلیون فقره وام پرداخت کرده است.


وی خبر داد: در حال حاضر منابع بانک به ۲۱۰ همت بالغ شده، در حالی که ۲ سال قبل این عدد تنها ۸۶ همت بود. در حقیقت در طول این ۲ سال که از فعالیت دولت مردمی سیزدهم می‌گذرد، منابع بانک بیش از ۱۴ سال پیش از آن رشد داشته است. برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در سال جاری این عدد به ۳۰۰ همت افزایش یابد.


قرائی‌پور یکی از افتخارات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را داشتن بهترین نرخ نکول در شبکه بانکی دانست و گفت: استاندارد جهانی نسبت مطالبات به مصارف ۴ تا ۵ درصد است، اما به علت اینکه بهداشت اعتباری به‌خوبی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رعایت شده، شاخص مذکور در این بانک به کمتر از نیم درصد رسیده است.
وی خاطرنشان ساخت: کسانی که وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند، اقساط خود را به‌موقع پرداخت می‌کنند. اکنون خوش‌حساب‌ترین مشتریان شبکه بانکی کشور متعلق به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هستند.
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: اکنون بیش از ۴۰ درصد وام‌های این بانک به‌صورت آنلاین پرداخت می‌شود. همچنین برای تسهیل پرداخت وام به مشتریان، بانک سفته الکترونیکی را نیز به‌عنوان یک وثیقه می‌پذیرد.
یک‌سوم جمعیت کشور مشتری بانک‌های قرض‌الحسنه هستند
وی با تأکید بر تسهیل صورت گرفته برای پرداخت وام به مشتریان بانک، اظهار داشت: بیش از ۲۰ درصد وام‌های پرداخت شده بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بدون دریافت ضامن از مشتریان و صرفاً مبتنی بر اعتبارسنجی آن‌ها بوده است. اقدامات زیادی انجام شده و شمولیت مالی ۲ بانک قرض‌الحسنه کشور از آغاز فعالیت دولت مردمی سیزدهم تا کنون از ۱۶ درصد به ۳۰ درصد افزایش یافته است. یعنی حدود یک‌سوم جمعیت کشور مشتریان بانک‌های قرض‌الحسنه هستند.
قرائی‌پور ضمن اشاره به دستاورد‌های بین‌المللی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران باعث شده که این بانک از سوی نشریه بنکر که یکی از معتبرترین مراجع بین‌المللی برای بررسی فعالیت بانک‌هاست، در لیست ۱۰۰۰ بانک برتر جهان قرار گیرد.
وی ادامه داد: شعار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران «کارت مهر، کارت زندگی» است. هدفمان این است هر ایرانی یک حساب قرض‌الحسنه داشته باشد تا بتوانیم نیاز‌های مالی مردم را در زیست‌بوم قرض‌الحسنه تأمین کنیم. شایسته مردم کشورمان نیست که برای تأمین مالی نیاز‌های خود با نرخ‌های گران این کار را انجام دهند.
قرائی‌پور درباره موضوع تفاهم‌نامه بانک با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، تحقق اهداف سند چشم‌انداز در افق ۱۴۰۴، سند تحول دولت مردمی و سیاست‌های کلان حوزه زنان و خانواده به منظور هم‌افزایی برای تسهیل ازدواج جوانان این تفاهم‌نامه منعقد می‌شود.
وی در همین رابطه افزود: تأمین مالی جهیزیه اهمیت بالایی دارد، زیرا جوانان در آغاز زندگی مشترک با مسائل مالی مختلفی روبه‌رو هستند و لازم است بانک‌ها با نرخ ارزان، تأمین مالی هزینه‌های آن‌ها را انجام دهند.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بانکی اجتماعی است
قرائی‌پور گفت: بانکداری اجتماعی، مفهوم مهمی در سطح جهان است و از ۴۰ سال پیش به آن توجه شده است. از آنجایی که بانک‌ها صرفاً نقش سودآوری ندارند، تلاش می‌کنند ضمن مشارکت با سایر نهادها، مشکلات مختلف جامعه خود را نیز حل کنند.
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: این بانک به‌عنوان اصلی‌ترین متولی قرض‌الحسنه در کشور، توجهی ویژه به مفهوم یاد شده داشته است. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی، فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای انجام داده از جمله اینکه نخستین بانک کشور است که وجه التزام یا جریمه دیرکرد وام‌ها را به‌عنوان درآمد شناسایی نکرده و آن را صرف امور عام‌المنفعه می‌کند.
وی خاطرنشان ساخت: مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، بیمه ۵۰۰هزار خانه روستایی، مشارکت در بیمه بیش از ۵ میلیون خانه روستایی، خرید ۲۵هزار قلم تجهیزات پزشکی برای مقابله با بیماری کرونا، ساخت مدرسه و خانه بهداشت در مناطق محروم یا آسیب‌دیده از بلایای طبیعی تنها بخشی از اقدامات حوزه مسئولیت اجتماعی این بانک در سال‌های اخیر به شمار می‌رود.
قرائی‌پور گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نزدیک به ۱۷۰۰ تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف منعقد کرده است. از جمله اینکه در چارچوب تفاهم‌نامه با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، به ۱۰۰۰ زوج (۲۰۰۰ نفر) کالاکارت به‌صورت ۳۶ ماهه با کارمزد حداکثر ۴ درصد تخصیص می‌دهد. امیدواریم با این کار گامی در راستای تسهیل ازدواج جامعه هدف این طرح (افراد مجرد دهه شصتی) برداشته باشیم.
وی تصریح کرد: در این طرح بانک سعی خواهد کرد تا تضامین در حداقل ممکن دریافت شود. پس از معرفی افراد از سوی دهیاران یا سایر عزیزانی که مسئول این کار شده‌اند، تخصیص اعتبار به‌صورت خودکار انجام می‌شود و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همه تلاش خود را می‌کند تا خدمات مورد نیاز جامعه هدف این طرح با کیفیت مطلوب و با صرف حداقل زمان ممکن به آن‌ها ارائه شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: