April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۲۴۲
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
0
رئیس اتاق تعاون ایران گفت: درباره توسعه و تقویت فعالیت تعاونی‌ها در حوزه تجاری و صنعتی بین ایران و اعضای هئیت مدیره ICA بحث و بررسی شد.

توسعه فعالیت تعاونی‌ها بین ایران و برزیل

در حاشیه برگزاری نشست اعضای هیات مدیره ICA در تهران، تفاهم نامه تقویت همکاری‌های دو جانبه برای توسعه تعاونی‌ها در ایران و برزیل فی مابین اتاق تعاون ایران و سازمان ملی تعاونی‌های برزیل امضا شد.

این تفاهم نامه با هدف تقویت همکاری در مجامع چند جانبه، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و همچنین توسعه و تبادل دانش و تجربیات مدل‌های موفق به امضاء بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران و «رمی گورگا نتو» رئیس سازمان تعاونی‌های برزیل رسید.

گفتنی است، همکاری در فعالیت‌های مورد توافق دو جانبه در زمینه‌های تجارت و صنعت، مالی، سرمایه گذاری، توسعه و ترویج همکاری‌های تجاری و سرمایه گذاری دو جانبه، رشد و توسعه اجتماعی و اقتصادی همچنین تشویق اعضا به منظور شرکت در نمایشگاه‌های تجاری بین المللی و سمینار‌های تجاری از مهمترین محور‌ها و تعهدات طرفین عنوان شده است.

این نشست که با حضور نمایندگان کشور‌های عضو هیئت مدیره اتحادیه جهانی تعاون از قاره‌های مختلف برگزار شد، رئیس اتاق تعاون ایران ضمن خیرمقدم به اعضای هیات مدیره اتحادیه جهانی تعاون، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش تعاون ایران را تشریح کرد.

در ادامه این نشست، چاندراپال سینگ یاداو نایب رئیس اتحادیه جهانی تعاون و نماینده کشور هند، اقدامات کشور‌های این منطقه را توضیح داد. همچنین نماینده کشور کانادا در خصوص وضعیت مالی و برنامه ICA در سال ۲۰۲۳ و نماینده کشور برزیل در خصوص تعاونی‌ها در این کشور و نحوه بهره برداری از ظرفیت ICA توضیحاتی ارائه کردند.

گفتنی است نماینده کشور بلغارستان نیز در این نشست، در خصوص تعاونی‌های مصرف در بلغارستان توضیحاتی ارائه کرد و نماینده کشور چین نیز فعالیت تعاونی کشاورزی در این کشور را تشریح کرد.

خاطرنشان می‌شود نماینده کشور کنیا به نمایندگی از تعاونی‌های قاره آفریقا، نماینده کشور مالزی در خصوص آموزش و نماینده کشور ترکیه نیز در خصوص تعاونی‌های منطقه اروپا و ارتباط ترکیه با دفتر منطقه اروپا توضیحاتی ارائه کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: